Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Anita - 20 februari 2009 17:23

Man tänker ofta på vad man saknar, men sällan på vad man har. Så sant Så sant. Känner med mig själv att visst är det så. Ser alla män omkring mig som har massor med grejor. 4-hjulsdrivna bilar, snöslungor, snöskotrar, 4-hjulingar, sprortstugor, vedkapar. traktorer, dyra gevär och dessutom råd att åka utomlands.

Kvinnor som byter möbler och kläder stup i ett och då undrar man. Hur har dom råd????


Så det löjliga påstående att pengar inte har någon betydelse. Dom som säger det vet inte hur det är att vara utan pengar. För pengar kan man köpa sig frihet.

Frihet det är något väldigt eftertraktansvärt för mig. Om jag hade en snöslunga tex skulle det inte vara så jobbigt. Om jag hade råd med att ha elementen på skulle jag inte behöva frysa. Om jag hade pengar skulle jag inte behöva jobba. Ja ni ser. Kom inte att snacka om att pengar inte har någon betydelse. Jag skulle i alla fall vara betydligt lyckligare om jag hade pengar. Men.


Jag ska inte klaga. Det finns tider i mitt liv då jag knappt hade till mat och fick vara utan mat några dagar för att få ihop till en dansbiljett.

Så då får man kanske fokusera på det som man har i alla fall.

Jag har ett hus, visserligen kallt men ändå ett hus. Jag har en fin trädgård med massor av blommor. Jag har en strand med strandstuga, bastu och en långgrund sandstrand. En liten båt har jag ju också.

Så har jag en bil som går jättebra jämfört med alla gamla vrak som jag hade förut. Som ni ser har jag en dator och en tv har jag också. En tvättmaskin och en tumlare och en toalett som visserligen lever sitt eget liv och spolar när den själv tycker det. Ett badkar och en ängel i taket och flera hundra grisar.

Inte nog med det Jag har en katt och framför allt många snälla och glada vänner som gör att jag orkar med den här förfärliga gräsliga vintern. Skapligt frisk är jag även om det blir sämre och sämre.  Hoppas att jag kommer att leva så länge så jag hinner vara fri ett tag. Så jag har väl vad jag behöver men ska jag vara helt ärlig ville jag ha en massa saker för att göra livet lite lättare.  


Jag har ju i alla fall lyckats skaffa mig två lyxiga saker. En egen vedeldad bastu och ett par mockabyxor.

Ett helt liv av arbete varje dag sedan jag var 16 år och det är vad jag har lyckats skaffa mig.


Nåja idag är i alla fall en glädjens dag. Från att vara 28 grader kallt igår kväll har det slagit om och är bara 5 grader kallt. Två lediga dagar. "Lets dance" på tv-n ikväll och imorgon ska jag fortsätta att måla jämtlandsskåpet. Nu är det dags för blombuketterna med rosetter på dörrarna och det ska bli så kul.


Så kära vänner Trevlig helg och var snälla mot er själva för det är inte säkert att någon annan är det.     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards