Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Anita - 23 februari 2009 23:09

Det var bara 5 grader kallt imorse. (vitt)

Bilen gick inte för jag hade glömt motorvärmaren (svart)

Datorn på jobbet fungerade inte (svart)

Hemgjorda semlor bjöds jag på (vitt)

Jag gjorde en italiensk middag med soppa från Toscana och parmaskinka och melon, mosarellaost med tomat och salami. Efterrätt creme caramelle. (vitt). Bjöd mister P på det och han gillade det (vitt)

Jag har värk i hela kroppen (svart)

Längtan efter grönt finns i hela kroppen.


Två svanar flyger över vita snön.

vart ska ni ta vägen? Fel tid! Fel plats!

Jag kliver fel när jag går i skoterspåret. Snön går ända upp till grenen. Stövlarna fulla med snö.

Fel tid! Fel plats!


Snart är den jäkla februari slut. Snart blir det varmare på dagarna så jag kan gå ut. Snart börjar fåglarna att kvittra. Snart kanske jag blir en optimistisk och positiv person. Eller ? Gudarna ska veta att jag försöker varje dag och gudarna ska veta att jag har många läromästare och läst många böcker. Jag vet hur man gör men det är som tulipanaros. Lätt att säga men svårt att göra.

Känner mig så fången. Kan inte vandra rakt ut i skogen. Kläderna hindrar mig. Bara att gå på instängda vägar. Bara att vara inomhus. Men jag gör så gott jag kan.

En hård vinter ska inte få knäcka mig! Den är snart över och som en kalv på grönbete ska jag rulla mig i grönskan och skrika mitt vårskrik från högsta berget. Britt hänger du med?

En klok man sa: Mitt i den kallaste vinter insåg jag till slut att inom mig fanns en oövervinnlig sommar.Hoppas bara att också jag finner den känslan en dag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards