Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Anita - 13 mars 2009 11:34

Naturligtvis hade jag jätteroligt på buggen igår men lite mer ork önskade man sig . Men nu till draken och återigen tillbaka till Kina. Där borta är dom väldigt duktiga på tatueringar och en av mina bröder tatuerade en fin björn på armen när han var där.


Det har blivit väldigt inne med tatueringar. Var och varannan kvinna på dansbandsgalan i Malung ståtade med tatueringar i dekoltaget, på axeln eller armen (kanske på andra ställen också). Själv har jag inte direkt någon känsla för tatueringar. Tycker att det kan vara snyggt med något litet men hemskt när det sitter upp mot ansiktet och på hela kroppen. Förmodar att det är ett sätt att visa sin personlighet och det var kanske därför jag valde en drake på skinkan. En drake till en gammal drake! Det trodde ni inte va? Att jag skulle gå omkring med en kinadrake på ändan?


Nej...jag skojar. Det var bara nåt tok som kinabrorsan och jag hittade på för att skoja med mina andra bröder och dom karlar som kollade resedagboken.

Det är alltså en låtsastatuering som gick bort efter några dagar. Köpte ett helt ark så om jag får för mig det så kanske jag ståtar med en ros i barmen på  sommardanserna.

Det finns vissa män som fortfarande på fullt allvar tror att jag har en drake på rumpan och till och med ber att få se den. Jag håller färgen och säger att det bara är vissa utvalda som får se draken. Ibland kan jag vara retsam som sjutton.


Ikväll ska vi ha tjejkväll. Brorsdotten och jag ska äta plankstek och se på tjejfilmer och äta onödiga grejor framför tv-n. Vi ska ha riktigt mysigt. Till motvikt till alla gubb-besök är det trevligt med lite kvinnligt sällskap.


Dagens ord till er blir ett hemgjort men sant:

Bättre en drake på rumpan än en drake i köket.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards