Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Anita - 17 mars 2009 18:57

Nu är det ko-driver som gäller fordonsdatorer. Om männen ska få något gjort så ska det brumma eller blippa eller klicka.Vad är jag då. Gamla kärringen. Klok eller bakåtsträvare? Omodern eller erfaren? Sur eller realstisk? Nu är det dags att köra order via datorn direkt till en liten dosa i bilen som chaufförerna ska blippa på.

Man säger att kvinnor är svåra att begripa sig på men männen då?

Om man ska göra något sånt här kanske man kunde fundera på vad man har att vinna på det?

Går det fortare?Blir det enklare? Blir det billigare?

Vill man ha det bara för att andra har det? Vad är det för fel på telefon och penna som vad jag kan se går fortare.

Jag blir så trött på hela skiten.


Just nu är det vargtemat gubbarna pratar om. Björnarna sover så dom är ju rätt ofarliga just nu. Men vargen oj oj oj. Fast ingen någonsin sett en varg är vargskräcken och hatet stort. Förlag på att ta en vargflock och frakta ner till Stockholm har det också pratats om. Alla rovdjur ska utrotas så jägarna får härja fritt och inte har någon konkurrens . Inte ens lönt att prata om det. Stenåldersmannen finns inrotad i själen och går inte att rubba.


Från det en hemska till det andra. Hörde idag att man skållat levande grisar av misstag för att man hade för bråttom. Jag blir alldeles kall när jag hört sånt här. Hur kan man ha så bråttom och ha så lite respekt för levande varelser. Människan är det grymmaste och värsta rovdjuret. Ingenting kan få mig att tycka annat. Vi skövlar och dödar och förstör och när naturen slår tillbaka bara blundar vi och spelar oskyldiga. Vi inte har vi gjort något.


En Hopiindian får ge oss dagens ord:

Var inte rädd för att skrika. Det kommer att göra ditt sinne fritt från sorgsna tankar.


Jag försöker med ett vårtecken också för att något positivt ska komma i bloggen idag. Vårtecken: Chaufförerna har tagit på träskorna!

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards