Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Anita - 19 mars 2009 11:50

Vårdagarna börjar bli fina nu. Solen skiner utanför och jag har haft magsjuka i 2 dygn och antingen vistats på toa eller legat som en urvriden trasa i soffan.

Visst skulle jag kunna sitta ute mot söderväggen men befarar att jag inte skulle hinna in när magen sa ifrån.

Ser att stuprännan på ena sidan har gått sönder när snön rasade ner. Så nu är det både stegar och stupränna som är trasiga. Jag hatar när grejor går sönder på huset.


Nå vi tar något lite roligare nu. Jag har fått en utmaning av Emma som jag ska försöka svara på så gott det går.

Fyra tv-program jag brukar se: Lets dance, det okända,The mentalis (oj vad den killen är charmig) och nästan alla trädgårdsprogram.

Fyra saker jag gjorde igår: Satt på toa. Låg och såg på tv.Gick ut och hämtade posten. Sov.

Fyra saker jag längtar till: Att det ska bli sommar, att alla mina nära ska komma upp till påsk. Att jag ska få sluta jobba. Att jag ska få åka till Italien eller Skottland.

Fyra saker jag avskyr: Sura gubbar, jobba, skotta snö och bära ved.

Fyra saker jag tycker om att göra: Dansa, umgås med vänner, hålla på med min trädgård, måla.  

Fyra saker jag åt igår: soppa med grönsaker i. En rostad franska, 1 ägg. avslagen cocacola.

Det var allt.

Något vårtecken kan jag väl inte ge er idag eftersom jag tittar ut och bara ser snö men det droppar från taken och snön rasar av taken och tar med sig allt i sin väg. Vårtecken?

Dagens ord i alla fall: När man är frisk önskar man sig allt. När man är sjuk önskar man bara att man var frisk.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards