Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Anita - 20 mars 2009 11:28

Och ändå skogsnuvan-halsar-solen
måste det sägas
om detta norrländska mörker
som tynger så in till bristningsgränsen:
Att när solen
i en hastig explosion
vid horisonten
tänder eld på halva himlavalvet
finns det ingen plats på jorden
som genom mörker
andas
mera hopp


Tack för den fina dikten Skatan. Precis så är det. Nu har en ny magsjukedag börjat och det är tur att jag inte är hungrig för nu har jag inte någon mat kvar hemma och om inte källaren vore igensnöad kunde jag hämta lite blåbärssaft och lite potatis men som sagt.

Inte har jag tagit några kort den här veckan så här kommer insidan av mitt jämtlandsskåp i brist på annat.

Min bärbara telefon har gått sönder och tänk vad man blir beroede av såna grejor. Känns så bra att kunna ligga i soffan och prata eller i badet. Tror att jag är i en "går sönder period" just nu.

Så återigen ett klokt indianord till er som har kommit närmare i våren än vad jag har.

Gå lätt på våren för moderjord är i full blom.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards