Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Anita - 23 mars 2009 17:41

Hallo!

Människor är svåra att förstå sig på ibland. Inte vet jag vad som hänt den här veckan men honan har varit hemma och det gillar jag, men hon har betett sig konstigt.


En natt kom hon nedspringandes för trappan och försvann in på toa snabbt som ögat. Hon sa att hon fått "maggapärra". Det är visst så det heter på jämska om man sitter på toa hela tiden. Hon lade en madrass bredvid toadörren men det blev ingen ro att ligga där med henne för hon rände ut och in på toa hela natten.

Dagen därpå hade hon flyttat sig till soffan framför tv:n och sov dessemellan hon var på toa.


Det var fint väder ute men jag kunde ju inte gå ifrån henne. Jag var ju tvungen att värma henne och klappa henne med tassarna lite till tröst. Man är väl mannen i huset och måste ta ansvar. Jag låg där i tre dagar och tv:n gick för fullt hela tiden. Tänk så många dåliga program det finns och inte ett enda handlade om nån katt.


Nu har allt lugnat sig och jag har varit ute och jagat råttor och fåglar som en riktig katt ska göra. Idag har det snöat igen men det är inte lika kallt så jag kan gott vara ute.


Förra helgen var den röda hunden med grisnäsa här och jag slog till honom på näsan så han skrek och till och med blödde lite. Det är bäst att sätta sig i respekt så dom vet vem som bestämmer.

 Livet i Fisksjön går sin gilla gång och både honan och jag väntar på våren.


Hittade en rolig grej som handlar om katter hi hi.

Katt åt bakpulver, pös i magen.

Katt ät ballong, var blåst.

Katt åt basketboll, fick uppkast.

Katt åt batteri, gjorde volt.

Katt åt ben. gick bort.

Katt åt bestick, började gaffla.


Så dagens kloka ord: Kom alltid ihåg att du är helt unik, precis som alla andra. 


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards