Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Anita - 30 mars 2009 13:02

och goda glada vänner.

Jag var inte riktigt bra i magen i lördags och stod i valet och kvalet om jag skulle våga åka med på dansresan eller inte. Jag ville ju inte missa det så jag packade ner extra trosor och långbyxor om jag skulle råka skita i byxorna. Ibland får man ju ta risker och onekligen skulle det vara pinsamt om något hände i en buss med 40 personer.


Det gick bra. Vi dansade från kl 20.00 till klockan 2 på natten och det är inget för veklingar ska ni veta. Till och med stadsborna dansade med mig. Än lever kärringen!!!!!


Efter dansen tumlade vi dödströtta in i bussen och satt där halvsovande. Utanför vräkte snön ner (inget ovanligt för den här vintern) och snart började bussen krångla. Vi fick åka in på en avväg för att byta buss och fortsätta resan i en gammal rejäl om än kall gammal buss utan finesser men den gick ju i alla fall.

DataFia och jag var hemma klockan halv 6. I snöovädret genade vi haltande och linkande på skoterspåret hemåt. Vi kände oss som två gamla påskkärringar där vi linkade fram i snöyran. Inga sura miner dock. Vi bara fnittrade och skrattade som tokar. Det blir lätt så när man är för trött.


Dök i säng men jag skulle upp och hämta lekkamraten vid tåget. Han har varit till huvudstaden på äventyr. Så många timmars sömn blev det inte med skit samma. Huvudsaken är att man har haft kul. DataFia hade värre, ont i benen och hade till och med ramlat omkull imorse av ren benutmattning.


Säg den lycka som varar länge. Sanningen slog mig som en slägga i huvudet imorse. SOMMARTID Isället för att kliva upp klockan 6 som är svårt nog för en tröttis som jag så skulle jag upp klockan 5!!!!! Vad är det för idiot som har hittat på det här? För att det ska bli ljusare? Vadå ljusare? Då skulle man väl ha sommartid på vintern så man fick en ljusare timme på kvällen. Nu är det ljust ändå. Det enda som händer är att vägen är isig och hal när man ska upp i ottan och köra bil. Jag blir så förbannad på sånt här skit. Om jag hade honom som hittat på det här i närheten skulle jag vrida om näsan på honom. Jajamän.


Men slut med att reta sig på det.

Konstigt med hjärnan och hjärtat. En gammal kropp som helst somnar framför tv.n vid 9-tiden kan vara uppe hela natten och dansa och ändå vara pigg. En gång i tiden kunde man älska en hel natt. Det skulle väl vara en riktigt häftig goding om det skulle funka nu men dansen den ni funkar alldeles utmärkt.


Avslutar dagen med ett litet skratt. Jag har börjat läsa M Levengodds "Hjärtat har inga rynkor" En bok med söta bilder och underfundigheter och mycket humor.


Så dagens ord kommer ur hans bok och är ägnat oss gamla tanter:

Brösten hänger så långt ner så de börjar prata italienska med varandra. Det tycker jag var gulligt faktiskt.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards