Alla inlägg den 3 april 2009

Av Anita - 3 april 2009 16:45

Äntligen äntligen. Det har regnat i två dagar. Underbara mjuka varma regndroppar istället för kall  hemsk snö. Snön sjunker ihop. Bort med den och fram med den doftande härliga marken. Idag har bofinken kommit till mitt fågelbord och det doftar vår ute och så är det fredag.


Det är bastutime och jag kommer att få en gratis dusch när jag kan gå ut och ställa mig i regnet. Härlig. Jag känner hur hela jag förvandlas från negativa Anita till något annat lite lättsammare.


Nog är det underligt att en dag som man gruvat sig för kan bli så bra. Jag pratar om gårdagen och min stora fasa för att åka till stan och fastna med bilen i någon rondell. Det gick riktigt bra. Visserligen hoppade bilen som en groda när han kom till stan men jag klarade mig både fram och tillbaka. Inte körde jag på renflocken som var i vägen och inte tjäderhönorna som vandrade efter vägen.


De trevliga faktureringstjejerna var glada och trevliga och jag förvandlades från att vara osynlig till att vara synlig. Vi hade roligt och skrattade en hel del och åt lunch tillsammans.


När jag kom hem hade jag fått ett brev från en av mina gamla jobbarkompisar med fina kort på henne och sonen.

Ett handskrivet långt brev är så roligt att få. Dessutom roligt att hon kommer ihåg mig. Vi hade mycket kul tillsammans när vi jobbade tillsammans. I dessa mailens tider är det kul att få ett handskrivet brev och det är andra dagen jag får något roligt i min postlåda.


Sedan for DataFia och jag på buggträning och det går lättare och lättare nu och blir roligare och roligare. Efteråt satt Datafia och jag och drack kaffe och pratade lite grann.


 Tänk om alla dagar kunde vara som igår. Livet glider iväg lätt utan fallgropar och fällor som det är i vanliga fall.


Nu är det ju helg och som sagt. Det regnar ett härligt och varmt regn. Förlåt till mina skånevänner som jag vet önskar sig snö! Tror dock inte att den går bort till påsk men en hel meter snö behöver man ju faktiskt inte ha.


Som sagt: Dagens vårtecken: Regn och bofink


Dagens ord får bli en vårdikt av Vilhelm Ekelund:

Det gnistrar ur snårens gömma, den sista vintersnön smalt. Det tindrar ur alla knoppar, och ljus och jubel är allt 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards