Alla inlägg den 4 april 2009

Av Anita - 4 april 2009 21:41

Som genom ett under blir det plötsligt vår. Bestämt mig för att åka till min bästa och äldsta vän AMV. Vi ses lite då och då men för det mesta med massor av folk runt oss och en massa barn så vi hinner inte riktigt prata. Idag ska vi planera. AMV:s man säger att vi pratar så mycket att han inte förstår hur vi hinner andas. Kan väl ligga lite sanning i det hi hi....


 Vi går runt på byn och handlar blommor och påskgodis. I hennes brorsas klädaffär hittar jag ett par ursnygga turkosa byxor och köper dom. För det är jag värd.


Solen kommer fram och vinterjackan och vinterskorna är plötsligt alldeles för varma. Det är så varmt och skönt och vi sätter och läser resebroschyrer på altanen.


Vi ska åka till Italien!!!! Första gången hon och jag åkte dit var 1967. Två unga vackra kvinnor som kom från en liten by och hamnar i en stad i Italien som hette Cattolica. Inte stor men så annorlunda vårt vanliga liv bland drularna här hemma. Så roligt vi hade. Kolla killen på kortet. Vilken goding. Bad och dans och snygga killar och god mat. Oj oj oj.


Nu är en annan tid och vi har lite andra intressen hon och jag. Nu har vi bestämt oss.

I september åker vi till Sorrento. Vi besöker Capri (den romantiska ön). Vi tittar på Pompej och vandrar runt. Vi dricker moscato och äter god italiensk mat och visst badar vi lite och åtminstone jag tittar på snygga italienska killar. Titta får man väl göra även om dom kunde vara mina barn och barnbarn. Skit att man ska vara så jävla gammal.

Maten är i alla fall en god tröst och dofterna och havet. Så roligt det ska bli.


Vilken trevlig dag det har varit idag och när jag kommer hem frampå kvällskröken har gårsplanen tinat fram. Sparken har tinat ner i gruset och kanske kan jag ta mig till jordkällaren imorgon och hämta fram mina krukor med rosor. Dom vill nog komma ut i ljuset dom också.


Det oroar mig lite hur det ska gå med pimpeltävlingen på långfredagen. Ser att det är fullt med vatten på isen. Fryser det inte till kan det bli besvärligt.


Så mycket roligt att se fram emot nu. Alla de mina som snart är här. Jag tror att vi blir sjutton stycken på middagen på fredag. Jag har tagit några dagar ledigt för att få tid med alla.


Ser fram emot dansuppvisning och firmafest 50-årskalas och klassfest och dansgala och Diggilo och så till hösten resan till Italien.


Nu finns hoppet om att allt ordnar sig. Säkert får jag någon som kan sätta upp min nedrasade stege och laga mina stuprör. Bilen slutar nog snart hoppa som en groda och toaletten sköter sig och får inga helvetesutbrott. Visst blir det så?


Solen kommer att skina. Fåglarna kommer att sjunga och jag blir full av energi och glädje.


Dagens vårtecken: Gårdsplanen snöfri. Kaffe på AMV:s altan med bara armar för första gång iår.


Dagens ord: Utan drömmar och hopp är livet bara en lång transportsträcka genom en evig vinter.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards