Alla inlägg den 6 april 2009

Av Anita - 6 april 2009 18:44

Nu spelar orrarna ute på sjön när jag kommer ut på morgonen och jag känner att jag saknat det ljudet.

Två koltrastar har landat utanför. Så fina med sina knallgula näbbar mot det blanka svarta. En hel flock snösparvar tjattar i träden. Dom stannar inte. Dom är på flytt men gör ett litet matuppehåll vid mitt fågelbord.

Det duggar lite lätt ute. Sommar-regn.

Vår. Drömmar om sommarblommor. Fröpåsar som frestar. Fönstren fulla med små plantor. Drömmar om blomdoft och fjärilar.

Under snön döljer sig min trädgård och om bara några månader ser den ut som på bilden.

Igår när jag tog fram rosorna ur källaren så tänkte jag. Dom har stått i mörker och kyla hela vintern. Dom ser halvdöda och torra ut och taggiga och vassa. Precis som jag känner mig. Frusit och stått i mörker hela vintern. Känner mig torr och halvdöd och vass. Som vi alla vet så slår det snart ut små gröna blad och innan sommaren är slut är växten överfylld med vackra rosor.

Jag är en typisk sommarblomma. Jag genomlever vintern bara nätt och jämt men när jag får komma ut i solen börjar något hända med mig.

Känner hur livet kommer tillbaka till min stela och frusna kropp och hur jag lever upp igen. Ser bilden av min trädgård och vet att det finns hopp.

Dagens ord kanske inte passar så bra men det är nog lite jag är jag rädd:

En pessimist blir alltid glatt överraskad. En optimist undrar varför det inte blir som man tänkt.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards