Alla inlägg den 9 april 2009

Av Anita - 9 april 2009 17:47

Så annorlunda att vakna nu. Sovrummet behagligt varm så jag behöver bara ett täcke. Ser där jag ligger att änglatrumpeten växer för varje dag. Ljuset från fönstret får bladen att lysa såååå grönt. Fåglarna kvittrar utanför och katten Oskar spinner och bufflar mig i ansiktet och vill kela lite. Ligger och tänker på morgondagens middag. Vet inte riktigt hur många vi blir men det är nog minst 16 stycken. Lite ovant att ha så många men jag har en plan i alla fall.

Eftersom det är en del kräsna ungar så är det bra med buffe. Alltid finns det något dom kan äta.

Meny i korta drag: Ägghalvor, 2 sorters sill, rökt lax och en stekt lax med täcke av grädde ost och kräftstjärtar. Kycklingsallad, grekisk sallad, vanlig sallad. Gubbröra, pressgurka och en stark kinesisk gurka. Brorsans goda kalvsylta av älgkalv och potatis förstås. Till det hembakat tunnbröd. Det blir säkert bra.

Ska förbereda en del ikväll för pimpeltävlingen imorgon är inte klar förrän 2 och det blir lite jäktigt att få allt klart. Som tur är så är det bara vänner så det är inte så gruvsamt.


Idag är en grå och mulen dag. Marken var vit av nysnö imorse men det tinar nog snart bort.


Halvdag på jobbet och jag åkte till Hammarstrand för att handla det sista. Oj, så mycket folk överallt. Det går inte snabbt. Så många bekanta att prata med och krama. Såna man inte träffat på länge. Tror att det tog 2 timmar innan jag var ute ur affären men skit samma. Alla var glada och pratade och skrattade i kön till kassan. Våren gör underverk med både människor och djur.


Mister P ringde idag och det var roligt att höra att han trivdes där ner i Småland och hade det bra.

Det blir nog ett litet bastubad innan resan till Blåkulla. Både Oskar och jag får nog ta på oss regnkläder och yllebyxor när vi drar iväg. Det är i alla fall fullmåne ikväll och den kommer att lysa vår väg.


Eftersom jag kommer att ha huset fullt med människor från och med inatt kanske det blir tyst från mig några dagar. Oroa er inte. Jag ska inte kvadda med kvasten och inte äta ijäl mig heller.Jag önskar er alla en jättfin påsk.


Så jag ska göra som i det här kloka ordet:

Sikta mot månen Även om du missar så hamnar du bland stjärnorna.     

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards