Alla inlägg den 15 april 2009

Av Anita - 15 april 2009 11:12

kommer upp i tö och man kan undra vad som ligger under snön här om man inte vet förstås.

Nu är påsken slut men nu är det vår i alla fall. När broder B:s fru och jag satt i solen på deras altan var fågelsången bedövande och vi såg en blåmes som hade fullt upp med att bygga bo i en holk utanför.

När jag jobbade igår (från 7-19 fy sjutton) hade gubben Carlsson startat vedkapen. Det är ett typiskt vårljud. Runt omkring tjuter vedkapar och vedklyvar. Redan nu börjar man tänka på nästa vinter. Känns hemskt om man tänker på det. 

Idag är en grå dag och sonen och snyggemma har åkt till stan för att hälsa på kompisar. Ute faller det lite snö men jag bryr mig inte för jag vet att det kommer att gå bort och nu har jag plockat undan snöspadar. Lille gullLiam har hälsat på en sväng och nu ska Kinabror och jag fara på byn och handla lite grejor. Ikväll blir det en film tillsammans med brorsdottern och så får vi inte glömma att se spökprogrammet som den här gången handlar om prästgården i Borgvattnet som inte ligger så långt ifrån och där jag har tillbringat en natt.

Allt för nu. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards