Alla inlägg den 16 april 2009

Av Anita - 16 april 2009 16:32

Nu när vardagen börjat igen så kan man sitta här och tänka tillbaka på en väldigt fin påskhelg.

En del i en underbar helg är alla hundar som har varit här.


Brorsans gråhund Micko som är väldigt söt men om han vore människa skulle man säga att han hade damp. Han sitter och lurar vid dörren och tänker smita ut. Han fräser runt så mattorna far och smiter iväg och rullar sig i allt illaluktande han kan hitta. Men han är väldigt snäll och en bra älghund och han kommer bra överens med Oskar. Får han skäll för han gjort nåt jävelskap tittar han bara och när den som skällt vänder ryggen till skäller han till. Han ska alltid ha sista ordet.


Så har vi colliefröken som vill bara en enda sak. Att man ska kasta pinnar. Hon kan hålla på i timmar och hämta det man kastar. Hon är lite illful också och kan då och då nypa till Micko när han går förbi. Vacker är hon men har en röst som är väldigt gäll och genomträngande.


Så har vi den lilla blandrashunden Wilma som är en helt underbar hund. Lugn trygg och modig. Utstrålar harmoni och värme och bara lommar runt och sällskapar med alla. Hon hoppar gärna upp och sitter i mitt knä.


Sist av allt den lilla lilla Tindra. Hon är någon sorts spets men så liten att Oskar är större. Hon är som en liten ullboll och vill gärna leka och busa med alla. Hon gillar andra hundar, småbarn och katter. Det går bättre och bättre med Oskar för varje gång dom är här så snart tror jag att dom är goda vänner.


Sonen tycker att jag skriver för långa inlägg. Han säger att han bara orkar läsa häften men jag vet inte om det beror på hans förmåga att läsa eller att jag skriver för långt.

Kort resume av dagen: Snöat imorse och vi skjutsade hem brorsdotter. Sedan åt vi bakelser och så kom resten av gänget och jag fick håret klippt. Fint att ha en frisörska till släkting.

Lille Liam badade badkar och nu har vi ätit köttfärsås och spagetti. Kinabror snarkar på sängen och dom andra har också lagt sig att ta en tupplur.

Jag ger er dagens ord som naturligtvis handlar om hundar: Hunden är människan bästa vän.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards