Alla inlägg den 26 april 2009

Av Anita - 26 april 2009 07:58

Vilken fin dag det var igår. Solen gassade och det var varmt som på den varmaste sommardag.

Förkylningen fanns fortfarande kvar men inte ens vilda hästar kunde hindra mig från att fara och bugga så DataFia och jag drog i väg. Det var massor med folk på fd skogskolan och det var utställningar och provapå allt möjligt från tovning till luffarslöjd och en massa olika sorters danser. Lite grejor att köpa fanns det och massage och uppträdande. DansAnns dotter Paulin uppträdde med vackra visor. Hon är jätteduktig.


Så dansade vi. Det kom en del människor och ville prova. På bilden är den trevliga tjejen som hade afrikansk dans och lekkamraten vågade också prova.


En jättegod lunch fick vi också med god soppa gott bröd och massor av olika grejor till sallad. Toppen.



Vi åkte hem nöjda och belåtna. DataFia Storfiskarn och jag satt på min altan i solen en stund och upptäckte att tiden hade gått så fort så hela dagen hade gått.



Så blev jag bjuden till DataFia på mat och sedan var dagen slut. 


Nu är det bråttom. Jag måste ut och rensa i rabatterna och ta fram dynor till farstukvisten och dra ris och det ser ut som sjutton ute. Löv och ris och rat överallt för snön kom hastigt ifjol och jag hann inte ta undan ett dugg. Nu måste jag ut och röja.

 Synd att man inte är i form annars är det ett arbete jag gillar. Städar mycket hellre utomhus än inne för ute synd det ju verkligen vad man gjort.



Ha en bra dag i solen och dagens ord får bli:

Tiden går fort när man har roligt. 

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards