Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Anita - 20 maj 2009 07:28

Surr av tusen humlor i videbuskens topp. Höken söker byten över åkern. Spanar in varje meter men det är få sorkar iår. I sanden nere vid badstranden syns spår av älg och rådjur. Svarta moln seglar över sjön. Allt sjuder och piper, växer och gror.

Oro överallt till och med mitt hjärta dunkar hårdare än vanligt. Blir det åska måntro?

Mina kvällsvandringar blir längre och längre. Jag måste se! Jag måste uppleva! Gå alla gamla stigar. I den här tiden finns ingen ro.


Så öppnar jag mitt fönster mot natten för första gången iår.Omöjligt att sova. En oro, en längtan till jag vet inte vad.


Inte ens på natten tysnar fågelsången och åskan mullrar långt bort. Ligger i mörkret och saknar det som var och längtar till det som kanske aldrig kommer. När fönstret är öppet är jag ett med ljuden och dofterna. Jag är ett med våren och natten. Till och med i sömnen är jag delaktig.


Förstår om man tycker att jag är underlig och jag kan inte förklara själv.

Däremot är det inte alls svårt att fatta att jag vaknade vid 4.tiden efter att äntligen ha somnat och fryser som en hund.(Varför säger man så föresten)

Upp och stänga fönstret och rulla in sig i flera filtar.


Kanske undrar ni vad det är för järnskrot som jag har på bild idag. Jo det är en gammal potatisupptagarmaskin som jag hittade borta i ett snår på Stedesbacken. Lite häftig var den med händer som grävde ner i jorden och kastade upp potatisen.


Nu är det helg och jag önskar er alla en fin helg. Jag för min del ska bada bastu med PappersBeda ikväll och på lördag ska jag på 50-årskalas.


Dagens ord: Här är jag vildmarkens barn i mitten av världen.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards