Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

DAG AV SOL OCH HAGEL

Av Anita - 22 maj 2009 10:54

Igår började dagen med sol och en lugn fin morgon. Dimman låg kvar ett tag men jag tog mina inköpta plantor och åkte till kyrkogården för att plantera på gravarna. En lustfylld uppgift som jag gillar. Jag kastades in i något jag inte alls väntat mig. Sjön låg blank och svanarna sam omkring. Det är hundratals svanar nere på Singsjön den här tiden. Dom är på flytt och stannar där och äter. Det var utegudstjänst vid kyrkan. En handfull människor satt där och sjöng fina salmer och någon predikade. Svalorna for runt omkring och kvittrade.


Det var så överjordiskt vackert alltsammans, som klippt ur en gammal bok. Salmerna. fåglar. blommorna. Det var nästan så man kunde bli religiös men jag tog mig snabbt ur den känslan och drog iväg på andra uppdrag.



SnickarMagnus och broder B höll på att lägga golv i Magnus nyköpta lilla hus. Det gick som attan. Golvet var redan på plats.


Så iväg till Hammarstrand och hälsa på hos broder O. Hans fjälla ska ju ha 50-årsfest på lördag och jag blir lite inblandat som lekledare. Lite allsångsblad och grejor ska fixas och jag sticker till DansAnn och lånar grejor. Hon är den värsta proffslekledare och festfixare jag vet och hon fulla lådor med häften och allt möjligt man kan behöva för en lyckad fest.

Det är en gåva att ha vänner som kan det mesta.


När jag kom hem började jag med ett grisjobb jag gruvat mig för ett tag. Rensa och tömma mina små dammar. Hua vad mycket äckel det är i dom. Förmultnade löv och sniglar och till och med en halvförmultnad gammal råtta och en fladdermus låg och flöt i den. Påt med storstövlar och hink. Hann nästan klart när åskan började dundra och sedan var det bara att rusa inomhus.


Det vräkte ner hagel och small och regnade i flera timmar. Tur att datorn var trasig och inlämnad för lagning redan. Hörde du positiva Ann. Vad säger du om den kommentaren va?


Fixade lite mat för dom andra skulle komma och äta klockan sex och vi åt stekt kyckling och lille Liam är så gullig så det är inte sant.


Sedan spelade vi "skrupler" rätt länge och skrattade och hade kul. Dock kände vi varandra lite för väl för att det skulle bli riktigt spännande men det var en trevlig kväll.


Idag gör jag en hel massa allsångsblad och stökar på lite.


Kan inte så här hitta på någont bra dagens ord: Önskar er bara en trevlig helg. Ps Porten är till dig Staffan!

 
 
Nellina

Nellina

22 maj 2009 11:56

Nej men vad vackert du har det längs knutarna, avundas ditt härliga levene....Trevlig Helg tillbaka kram Nellina

http://nellina.blogdog.se

 
Dansann

Dansann

22 maj 2009 13:20

Men du kan tro att jag sträckte på mej när jag läste....den finaste titel jag fått, "proffslekledare och festfixare"....den titeln går inte av för hackor...TACK min vän! Hoppas att det kommer till pass!! Ha en kul helg! Kram Ann

http://dansann.blogg.se

 
Sundinska

Sundinska

23 maj 2009 00:59

Önskar dig en trevlig helg med!
Låter som en fantastiskt fin stämning som rådde vid kyrkan när du var där!
Jag gillar också att gå till gravarna och göra i ordning, och det är så rofyllt och fint när man är där.
Men vid min kyrka i Värmland har de varken ute-Gudstjänst eller hundratals svanar i den närliggande sjön...

http://solagast.blogspot.com

 
Nellina

Nellina

24 maj 2009 07:07

Det ser ljuvligt ut, ha en härlig söndag.
/En Vän

http://nellina.blogdog.se

 
kokosnoet

kokosnoet

24 maj 2009 21:07

Sällskapspel gillar jag skarpt, det är roligt å samtidigt är det en tid då alla är samlade tillsammans för att skratta å surra å umgås istället för att häcka framför teven etc..(fast även det kan ju va trevligt iförsig)

Ha en fin kväll..
kram

Och du! Vilket väder..vad mysigt..om man är inomhus..

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Skatan

Skatan

25 maj 2009 05:34

"Det är en gåva att ha vänner som kan det mesta." Så sant så sant... som det är skrivet av dig, Skogsnuvan...

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Staffan H

Staffan H

26 maj 2009 11:47

Du har sinne för stämningar och är öppen för alla de intryck som omger oss. Det finns ju folk som inte skulle ha reagerat alls på det som omgav dig där då.

Hjärtligt tack för porten och vilken vacker klockstapel du visar oss!

http://staffanhuss.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards