Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

STACKARS DANSKA GRISAR

Av Anita - 26 maj 2009 12:11

Hörde att danska grisar står så trångt att dom inte ens kan lägga sig ner. Suggor står i burar så små att dom inte kan vända sig. Fulla med sin egen skit och sår och bölder efter att dom skavt mot burarna!!!!

Ägaren säger:" Jag har inte grisar för att gosa med dom utan för att tjäna pengar". VILKEN JÄVLA SKITHÖG !

Jag blir galen när jag hör sånt här. Hoppas dom jävlarna blir grisar i sitt nästa liv och får det lika illa.


Tänker på dom skära söta grisarna vi hade när jag var barn. Hur vi borstade dom på ryggen för att dom tyckte att det var skönt. Hur vi plockade almäck och gav dom allt möjligt gott dom ville ha. Hur dom rullade sig och det lilla huset dom hade om det var regnigt eller kallt. Deras goda kloka ögon. Grisar som hade det bra.


Vart i fridens namn är världen på väg. Bara pengar och lönsamhet. Ingen respekt för liv.

Nej nu är det slut på att köpa danskt griskött för min del. Fy sjutton vad jag blir nerstämt.


Dagens ord: Den som lär känna människors ondska blir djurvän.

 
 
Ingen bild

isewan

26 maj 2009 12:35

Jag hörde också om grisarna,på radion imorse.
Beklämmande och man blir så less......ska det verkligen behöva vara så?
Kram från Ewan o Soliga Visby

 
Ann

Ann

26 maj 2009 20:30

Hej på´re griskompis....Ja, vi har vår hållning till hur man sköter om grisar...ja djur överhuvudtaget....
Blir man förbannad slår tjur´n till...inge mer danskt griskött...
du vet när jag vart ilsken sist så lovade jag att inte sätta min fot i en viss affär på byn...det har jag inte gjort och kommer inte att göra...tjur´n håller isej....

http://dansann.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

26 maj 2009 22:32

Jag köper aldrig, aldrig, aldrig dansk griskött, just för att de grisar lever så eländigt. Det får svida i plånboken, men har jag inte råd med svenskt kött får jag välja något annat att äta.
/Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
nellina

nellina

27 maj 2009 08:46

Ledsamt att detta ska behöva vara verklighet. Vi är halvdanskar men köper aldrig danskt kött, tidigare var anledningen att det fanns mkt mer Salmonella i danskt kött och kyckling men nu är anledningen ngt helt annat....Gris kramar till er alla Vänner och Ovänner

http://nellina.blogdog.se

 
kokosnoet

kokosnoet

27 maj 2009 10:20

Ja man blir rentutsagt förbannad..hur får det gå till egentligen..!!
Stackars söta små grisar.. näe fybubblan, fy å usch!!
Kram

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Soldansare

Soldansare

27 maj 2009 20:12

Håller med: Jävla skithög! Blir så trött på att allt handlar om pengar och att roffa åt sig på alla håll och kanter. Som tur är tycker jag inte om griskött. Men grisar tycker jag om.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Skatan

Skatan

27 maj 2009 22:11

Inga mer danska grisar här heller... och så får vi vara vaksamma (som Astrid Lindgren var en gång i tiden) så att girigbukarna håller sig på mattan här i Sverige och ger djuren drägliga liv...Kram på dig!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Staffan H

Staffan H

30 maj 2009 01:18

Jag hörde också inslaget på radion och blev mäkta upprörd. Vart civiliserat land borde ha lagstiftning som gör att djuren har drägliga förhållanden och inte far illa. Jävla skithög var ordet sade Bill till Bull!

http://staffanhuss.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards