Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Anita - 22 juni 2009 13:13

En enda vit syren kunde jag plocka in. De lila syrenerna har inte slagit ut utan står bara i knopp. Sent med blomningen iår.

Ibland när mycket har hänt blir det svårt att sovra och bara skriva det viktiga.


Började med att hugga björkar att sätta framför bron. Grannen kände sig dålig så jag högg till honom också. Plocka blommor och göra lövmatta är ju ocksa ett midsommargöra. Regnet hängde i luften men det klarade sig.


Sedan gick jag ner till AMV och Ö . Barnbarnet Ronja var där och hade blivit så stor. Kaffe där och sedan samlades vi på gården och skålade i champange tillsammans med grannen.


Skål för midsommaren trots att det var blåsigt, kallt och stundtals regnigt. Men... det var snöfritt och ganska myggfritt och man kan ju faktiskt äta inomhus också.


8 personer 3 hundar och en katt smörjde kråset med massor av mat.

Vi 3 tjejer badade bastu.


AMV och jag kastade pärlor i vättarnas bäck och hoppades på deras beskydd ytterligare ett år.


I säng klockan 3 men såg inte soluppgången pga regnet.


Dagen därpå var det rätt lugnt. Broder O med fjälla åt lunch och åkte hem med hundar och allt.

Jag hängde tvätt.


Regnet drog bort och lekkamraten kom. Vi åkte ut på sjön och det var första sjöturen för mig. Vi satt där ute och åt mackor och drack kaffe och hann precis in innan regnet kom. lekkamraten åker utomlands till helgen och blir borta i flera veckor.


Söndag var det SOL hela dagen.


Auktion nere i byn. Dragspelsmusik och glada skämt. Träffade en kompis som jag inte sett sedan 1970 och hon och systern följde med och fikade hemma hos mig. Vi satt i hamocken och skrattade och pratade och mindes en helgalen tid.


Sedan kom pappas 83-årige kusin med sina döttrar och hälsade på. Dom har jag inte träffat på 2 år och det var trevligt.


Så kom broder O o fjällan och åt middag med mig och sedan for dom ut och fiskade och kom hem med en hink full med fisk. Brorsan är en duktig fiskare, man kan inte säga annat.


Så kom AMV o Östen och åt middag och sedan hade dagen gått.


Vattnade blommor, tog in min nu torra tvätt och gjorde en rabarberpaj som jag bjöd grannen på.


Gick badstrandsrundan och hade sällskap av en jättestor fjäril som är gul med mönster längst ut på vingarna. Det är sveriges största fjäril men jag minns inte just nu vad den heter.


Somnade framför tv.n framåt 11.tiden


Nu tror jag att sommaren har börjat i till glädje för att som har semester men även för oss instängda stackare som inte får gå ut. Det kommer ju kvällar och ljus nätter.


Ett råd till alla kvinnor som sköter om och sköter om och skämmer bort och skämmer bort.


 

Dagens ord: Lär dig att säga nej. Låt inte munnen överbelasta ryggen.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards