Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Anita - 3 juli 2009 11:34

Röd och vitklöver lockar till sig vildbin och humlor och en och annan geting. Fjärilar i alla färger.

Båtar och flottar på sjön.

Simma med fiskar gör jag varje kväll och är glad så länge jag inte får sällskap av någon storgädda.

Bruna ben. Glada barn.

Jordgubbar och vattenmelon.

Glada sommarklädda människor.


Valen är svåra så här års. Så mycket att göra. Dansa eller gå på fest? Hos vem ska jag äta? Hur ska tiden räcka till?


Å om jag vore ledig!

Känns som en liten tröst att nästa sommar ska jag vara ledig hela tiden. Man ska leva i nuet om framtiden vet man ingenting men hoppas kan man ju alltid.


Tänk bara att få vistas utomhus varje dag hela våren och sommaren. Få arbeta med kroppen och leva utomhus. Ser tillbaka på ett liv då jag inte haft semester mer än 2 veckor i rad på 20 år. Knäppt.


Om det inte vore för min eviga längtan.Fastlåst inomhus som en ko i bås fast båset är mitt kontorsrum. Ser utanför att sommaren och semestertiden är här. Motorcyklar, husbilar, husvagnar och en och annan cyklist.

Sommarklädda solbrända människor. Min längtan är stor. Ut ut ut.


Idag är det fredag och jag är i alla fall ledig 2 hela dagar. Inatt kan jag också få vara ute så länge jag vill.


Datafia och jag ska sitta nere på verandan vid sjön och dricka ett glas vin och prata och bada bland fiskarna.


Dagens ord: Sommaren är ett långt pärlband av vackra pärlor. Lägg dom runt halsen och njut!!!!!!  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards