Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

HUA,VAD JAG KÄNNER MIG LÅG IDAG

Av Anita - 26 juli 2009 15:10

Efter att festen var slut rätt sent kröp jag isäng och hade nattsällskap av hunden Vilma som låg och snarkade hela natten.


Började dagen med att röja efter festen och titta ut på regnet som fortfarande skvalar ner.


Betala räkningar och göra pappersjobb var ju tvunget idag och man blir lika förbannad varje gång man ska betala elräkningen. Hur man än sparar och sparar så ökar den för varje räkning. Kan dom inte lura en att göra av med ström på annat sätt så höjer dom fasta avgifter och skatt och moms och vete faan. Elbolagen måste vara de mest jävliga ockrare som finns och nu har dom satt in nya mätare som snurrar som faan också.


Sitter här i regnet och känner att idag är sista dagen på semestern. Två veckor rusar fram.


Imorgon väntar helvetet igen och jag kan tänka mig att skrivbordet är fullt med klater och saker som måste redas ut och som man säkert ska få en massa skäll för.


Inte en enda solig dag på hela semestern. En kvart nere vid sjön. Gräset har jag inte hunnit klippa, inte har jag varit ut på sjön. Inte en enda hembygdsfest eller kamsätning.


Hade tänkt gå och titta om hjortronen är mogna så jag drog på mig regnkläder och travade iväg. Inte mycket hjortron och mogna var dom inte. Visst. det finns människor som plockar dom som kart bara för att någon annan inte ska få dom men det gör då inte jag.


Blåbär fanns det men jag har inte hunnit med det heller eftersom regnet bara forsar ner varje dag.


Nej vet ni vad. Jag tror att jag går upp och lägger mig och drar något gammalt över mig.


Dagens ord skulle kanske bli: Arbete befrämjar hälsa och välstånd men vilken idiot som har skrivit det vet inte jag.


Mitt arbete har bara fått mig att få värk i fingrar och axlar och inte har den skitlönen gett mig något välstånd heller.

Sonen säger att jag har lika dålig lön som dom som städar på busstationen i Helsingborg så då ser man vad jag är värd som sliter som faan.


Kanske, kanske är jag på bättre humör imorgon.  

 
 
Ingen bild

zaq

26 juli 2009 16:22

Joru, det där j&%¤#" elbolagen...
Arg ska man få vara efter en sån regnperiod när man har semester, hoppas ändå att din resa framöver kommer bli finfin, själv obbar jag som sagt också, skulle vilja åka iväg jag med men det ser inte ut som att det kan bli verklighet... Det som kommer in -går lika fort ut... :-( trots att man gnetar...

 
nellina

nellina

26 juli 2009 17:41

Vårt Elbolag tar ut ocker priser på elen....förfärliga priser absolut ej marknadsanpassade....
Fest är ju kul men dagen efter brukar vara mindre kul.....kram nellina

http://nellina.blogg.se

 
Soldansare

Soldansare

26 juli 2009 18:38

Sista dagen på semestern är en jävla dag, så är det med det. Lider med dig. Själv ska jag ju bli av med det jobbet o sitter med brinnande migrän o lägger in cv:n överallt. Efter 5 års yrkesliv sedan senaste arbetslösheten passar jag fortfarande inte in i någon yrkeskategori på arbetförmedlingen. Nu ska jag ta en citodon och proppa mig full med carlettibananer. Hoppas du hittar ngt att tröstäta.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Herta ( Bittan)

Herta" title="http://hertabloggen.blogg.se]Herta" target="_blank">hertabloggen.blogg.se]Herta ( Bittan)

26 juli 2009 21:03

Hej Anita!
Nu har jag hittat Dej och Din blogg... Jag var nyligen i Håsjö hos Bertil några dagar.. Lyckades få sonen med till Jämtland vilket kan vara en prestation i hans innehålsrika värld...Vädret var kanon då samtidigt som det regnade i övriga Sverige.

Härliga Hjortronbilder Du har.

http://www. hertabloggen.blogg.se

 
Ann

Ann

26 juli 2009 21:20

Hej Anita! - Se fram emot din Italienresa...Känn vad gott det är att både Micke , Emma och brorsorna finns i din närhet nu! Nu må du tänka på det goda runt om Dej...Låt inte det negativa ta över...

http://dansann.blogg.se

 
Skatan

Skatan

27 juli 2009 10:01

Fy f-n vad du måste känt dig låg. Och med rätta. Inte mycket till solsemester, dagen efter en kul fest ... och sen jobba på ett jobb som sliter ut en och till skitlön. Men försök att låta förtretligheterna på jobbet rinna av dig som "vattnet på en gås", ta inte åt dig och tänk på att du kan börja räkna ner till tiden då det inte gör något att det regnar en period för du kan alltid njuta sen när solen kommer igen. För då har du i alla fall inget lönearbete att gå till efter en regnig semester. Det är bara att "bryta ihop och komma igen" ... säger jag lite hurtfriskt. Kramar på dig du fina Skogsnuvan och försök hålla näsan över vattenytan ett år till ...

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Cheyenne

Cheyenne

27 juli 2009 10:30

Det var längesen jag hörde något ifrån Oskar nu. Han har det väl bra??

http://cheyenne.skriket.se

 
Cheyenne

Cheyenne

27 juli 2009 10:34

Jag såg Oskars inlägg nu! :)

http://cheyenne.skriket.se

 
mimio

mimio

27 juli 2009 10:34

Ja jäklar,
nu hamnade jag bakom jobbskrivbordet igen!
Fy farao o hur gick det egentligen till?? kan man fråga sig..
Fem veckors härlig semster till ända suck...
Nä, man e skapt för ledighet, de e livet, klippa gräs o vandra, lukta på rosor o känna havsbrisen...
Längtar redan till halv fyra då jag får cykla hem igen.
Håll ut Anita!
Kramelikram
m

http://mimio.blogg.se

 
Tandgnisslur

Tandgnisslur

27 juli 2009 15:25

Nej nu får vi nog skaka om dej lite, ska vi ge oss ut på upptäcksfärd? Ska vi leta efter tre bra saker som finns i våra liv just nu?

http://tandgnisslur.wordpress.com

 
Ingen bild

Susanne

27 juli 2009 20:18

Ja elen ja hmmmm den kostar pengar den. Nej som sagt det var nog bättre förr :) man måste ha låga dagar för att kunna ha sina riktigt så att säga höga dagar också :) och alla känslor måste ut oavsett vad det är för känslor. Men fånga dagen och andas in och stanna upp och njut av livet. Du är unik.Kram

 
Ingen bild

Susanne

27 juli 2009 20:25

:):) att få skratta lite gör livet så mycket lättare. Nu ska jag ta min kvällspromenad ner till arbetet och förtjäna en och annan krona som jag sedan ska spendera. Att jobba natt är inte min grej men det blir nog en bra natt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards