Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

FJÄRILSFLADDER OCH NYPOTATIS

Av Anita - 27 juli 2009 20:00

Nya bloggkompisen "Tandgnillur" tyckte att jag var väl gnällig igår och ville att jag skulle säga 3 bra saker med idag.


Det första som hände idag var att jag försov mig.

Det andra att jag hade lika mycket skit och klater på mitt bord som jag misstänkte.

Det tredje var att datamusen var trasig.


Skrev ett mail till datakillen " Min mus har ballat ur. Musen är utsliten. Jag vill ha en ny" Fick till svar: # Hörs som om du har haft en härlig semester när du lyckats slita ut den, hi hi"


Nog om jobbet nu. Tillbaka till de tre bra sakerna med den här dagen.


Uppehåll i vädret när jag kom hem.

2 Kunde ta en promenad runt Stedesbacken för killarna hade tagit ner träd och kört med fyrhjuling så det var en stig genom det meterhöga gräset.


Doften av vitmåra och älgört var nästan bedövande och uppe på Gubbflon fladdrade massor av fjärilar. Jag stod stilla och räknade till över 30 stycken bara runt mig.

Jag älskar fjärilar.


Kinabror kom hem med storabborrar och jag plockade lite nypärer så nu har vi god mat tills imorgon.


Istället för att berätta om mitt elände ska jag kanske fundera lite över människorna som just nu finns runt omkring mig.


Kinabror är en fanatiskt fiskare och släktens tjejtjusare. Han har alltid kvinnor runt sig när han inte flyr ut i båten och drar fisk.


Broder O är en bilfanatiker som har hela gården full med gamla ratbilar och tävlar i backtävlingar och byter och köper och lagar bilar. Rätt bra att fiska också.


Broder B vet jag inte vad jag ska säga om. Han är lite av varje. Spelar lite gitarr, donar lite hemma. Mest av allt är han nog en sällskapsmänniska som gillar att prata och vara tillsammans med andra.


Min son han spelar gitarr och sjunger och så gillar han att spela underliga dataspel och spela paintboll.


Fjällan EmmaFlach hon gillar att dansa, äta goda kakor och så samlar hon på skor och har så många så hon nog inte vet hur många. Handväskor gillar hon också. Hon spelar vollyboll och rör sig mycket.

Jag är väl skarans bohem som egentligen hatar tekniska prylar (dock tog jag en tur med fyrhjulingen idag) bara för att man tyckte jag skulle försöka.


Sonen har lovat lära mig hur röjsågen funkar och hur man slipar den så att jag kan sköta det sedan när jag har tid.


Efter att solen tittat fram och vi samlats på förstukvisen för att fika lite och mysa lite känner jag mig faktiskt på lite bättre humör.


När jag nu sitter på bron med mina nära och kära så kommer det här orden för mig:


Nöjda människor är lätta att umgås med, omedvetet skapar de trivsel omkring sig.

 
 
nellina

nellina

27 juli 2009 21:10

Dom som ej är nöjda?
Svar: Domundviker vi.....
kram nellina

http://nellina.blogg.se

 
Ann

Ann

27 juli 2009 21:28

Ja, visst är det underbart med dem som är runt en.. familjen...Du har en underbar familj Anita!!!Själv är jag mycket svag för Göte...hihihi som alla andra kvinns...hälsa honom så gott att han ska ha det bra i Rättvik, fast vi tjejer ha velat haft honom i Hällesjö på onsdag...
I vilket fall så hittade jag en strof som Beppe skrivit, har lagt in hela tavlan på min blogg också:
"På nåt sätt är det som on familjen är det enda riktigt säkra stället jag vet. Där får man vara som man vill och ingen snackar om det"!
Det säjer en hel del tycker jag! Ha det så gott så hörs vi, senast onsdag!!! Kram Ann

http://dansann.blogg.se

 
Ann

Ann

27 juli 2009 21:38

På tal om att tänka på bra saker....HUR MÅNGA KAN ÄTA NYFÅNGAD FISK FRÅN "SIN EGEN SJÖ" OCH ÄTA NYPÄRAN FRÅN SITT EGET PÄRLAND TILL....? Njut ANITA!!!

http://dansann.blogg.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

27 juli 2009 22:56

En TRIVSAM FLYGTUR i min ROSA LUFTBALLONG låter väl inte heller helt fel?
Tycker det låter som du behöver muntras upp! Kika in till mig!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Skatan

Skatan

28 juli 2009 07:15

Du har ju många fler än tre bra saker, men här har jag valt ut just tre, bara tre bra saker med dig Skogsnuvan!

1) Du har HUMOR och har man humor står man ut med det mesta, både från andra och från en själv. Man kan till och med "gnälla" om man har humor. :-) På ett "humoristiskt" sätt.
2) Du kan allt (även om du säger att du inte är teknisk)men allt annat, konstnärligt, hantverksgöra, i trädgården , med djur, med ull, med garn, med målarpenslar, med spade, med grep, med med ...
3) Du är öppen och givmild med ditt liv och dig själv ... gästfri som få ...

Och som sagt, detta är bara TRE bra saker med dej, Skogsnuvan. Kramar!

PS! Göte var verkligen inte så tokig tycker Skatan också. För det är väl han med fisken på bilden ...

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Soldansare

Soldansare

28 juli 2009 21:02

Och om det nu inte skulle räcka med alla människor omkring dig för att pigga upp dig (vilket jag visserligen tycker att det verkar göra) kan jag rekommendera Tiziano Ferro på YouTube. En snygg italienare att ladda med inför resan. Och tycker du inte att han är snygg kan du ju bara lyssna när han sjunger.

http://soldansarenssida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Av Anita - Tisdag 5 mars 13:00

  Nästan lika lat som katten har jag varit sista veckan. Kinabror och jag har tittat på skidskytte och det har varit mycket sånt. Jag gillar ju inte sport men just skidskytte och Vasaloppet vill jag titta på.   Vasaloppet föresten är ju något ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards