Alla inlägg den 12 september 2009

Av Anita - 12 september 2009 19:00


Idag regnar det och jag har varit till Lekkamraten och ätit iransk mat tillsammans med hans grannfru. Det var en gryta med en massa grönsaker och kött lite annorlunda kryddat. Sedan satt vi och såg på en film och åt nötter och var allmänt lata. Jag hade aldrig träffat hans grannfru förut men hon verkade trevlig.


Nåväl. Det är ändå bara en enda sak i mitt huvud nu. Resan till Italien. Tar fram albumet från AMV och min resa 1967. På den tiden hade man ju album och man skrev en massa som tur var.

För oss tjejer som knappt hade varit till Östesund borde det ha kännts väldigt främmande att komma till lilla staden Cattolica men det gjorde inte det.


Vi tyckte att vi bodde bra och lyxigt även om vi hade dusch o toa ute i korridoren. Vi hörde kökspersonalen sjunga nere i köket, gatsoparna sjöng ute på gatorna och bilarna tutade hela tiden.


Nu var vi ju inte blondiner så vi fick väl inte lika mycket uppmärksamhet som de blonda tjejerna men o vad dom var gulliga dom italienska killarna. Nattklubbar, segelbåttur och fin sand. Minns att jag tappade bh.n och skämdes som en hund och ville inte gå till stranden mer. Oj så länge sedan det var och jösses så smala vi var.


Nu har det gått så många år och min bästa vän och jag ska åka bara hon och jag och återuppleva Italien om än på ett annat ställe. Det var länge sedan jag kände en sådan förväntan och lite pirr inför att göra någonting.

Önskar att jag hade råd att resa lite mer än vad jag kan göra för det ger en så mycket. Man ser att livet kan fungera på andra sätt och det känns ofta skönt att komma hem och känna att man lever rätt bra i alla fall.

Kan inte komma på något dagens ord idag men imorgon är en annan dag och jag ska börja packa. 

   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards