Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Anita - 17 februari 2009 14:28

Försök är det stup i ett nu för att se hur det fungerar. Blommorna finns under snön någonstans och väntar på att få komma upp i ljuset. Precis så känner jag mig. Tyngd av kyla och snö väntar jag på att få blomma ännu en sommar.

Av Anita - 17 februari 2009 11:57

Blommor finns under snön

Av Anita - 17 februari 2009 09:56

Det här är ett litet nytt försök att byta blogg. Har varit på blogdog ett helt år nu men den börjar ju krångla så väldigt så nu känns det som om jag ska försöka byta och se hur det blir.

Jag kanske ska göra en liten kort sammanfattning av vem jag är. Jag är alltså kvinnan som bor tillsammans med min kattvän Oskar i en pyttby i skogen som heter Fisksjön. För gammal är jag också och för tråkigt jobb har jag. Mitt liv är himmel och helvete. Jag hatar snö och kyla och det är över 20 grader nu i en hel månad. Jag skottar och skottar hela tiden, bär ved och eldar och lider pin. Så kommer sommaren och våren och då bor jag i paradiset vid min lilla sjö med sandstrand och båt och bastu. Alla mina vänner och släktingar kommer och vi grillar och myser och badar och har en härligt tid. Dessutom blir det sommardanser och vi är ett gäng som far runt och dansar och skrattar och har kul. Tyvärr jobbar jag fortfarande och det är väl det som förstör det mesta. Nio timmar om dagen bortkastad tid känns det som. Jag har så mycket att uträtta och göra och så lite tid. Välkommen att följa med mig på min livsresa på gott och ont, med skratt och tårar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards