Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Anita - 25 februari 2009 19:24

I morse när jag kom ut på gården såg jat att solens första strålar färgade dom översta topparna på bergen i fjärran. Bara fem grader kallt. Det kom att bli en solig och fin dag för dom som fick vara ute och njuta av vädret. Ägde man friheten skulle det vara lage för en sparktur och få in lite sol i hjärnan.


Läste i tidningen en annons: Trött, sliten och ständigt förbannad? Det där var väl jag??? Ja ständigt förbannad är jag väl inte bara när jag jobbar, bär ved och skottar snö . De vedervärdiga sysslorna tar ju mesta delen av min tillvaro. Ja, vad ska man göra åt det då? Det finns rehabilitering för sånt tydligen. Gick in och tittade om det fanns något enkelt trick men tydligen gick det ut på att rida häst. Jaha ja, faan trot. Fast jag är dotter till en riktig hästkarl har jag inte mycket till övers för hästar så jag får väl fortsätta vara trött sliten och förbannad.


Jag beundrar människor som brinner för det dom gör och har energi. Runt mig finns det några sådana. DansAnn till exempel som tar sig för att ordna fester och buggkursen och jag vet inte allt. Skatan som oförtröttligt far land och rike runt. Man vet aldrig om hon är i Thailand  eller i Borlänge.

Jag kan känna mig som en liten pyrande glödhög ibland när jag pysslar med mina blommor utomhus eller målar skåp eller dansar men jag är för trött och känner mig snarare som en hög utbrunnen aska för det mesta.


Den här vinter har varit en pina och djuren runt huset är försvunna. Ugglan har jag varken hört eller sett på länge. Av de 8 ekorrana är det nu bara 5. Räven som brukar komma varje morgon syns inte ett spår av. Har dom dött i kylan?  Det är naturligtvis svårt att hitta mat under en meter snö. Rådjuren måste ha det väldigt besvärligt med sina korta ben. Nu lovas det snö igen!

Om ni inte sett det lilla huset på bilden förut kan jag tala om att det är min lilla vedeldade bastu. Tyvärr har jag inte badat på länge nu. Gruvar mig för att skotta mig fram dit i djupsnön. Ack ja.


Det var lönedag idag och det första jag firar med är att gå till tandläkaren och laga ett litet hål i en tand. Nästan 1100 kr som flög iväg. Inte vann jag något på kenoraden heller.

nåja det blir nog bättre i morgon eller?


Dagens ord: Alla dessa kalla vinterdagar är det dom som är livet?

Ps nåt har hänt med min fina bastubild men jag byter till en bild på min björk visserligen från ett år då det var normalt med snö och inte som iår en hel meter.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards