Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

NYTT ÅR

Av Anita - 1 januari 2010 15:38

  


Nyårsafton började bra med att jag tittade på termometern och det var bara 15 grader kallt. En liten tur ner till kyrkogården för att tända ljus  var det jag gjorde först.


Frampå kvällen åkte vi alla ner till SnickarMagnus .Han och familjen bor i ett litet hus nere i byn nu när dom är uppe från Skåne. Vi var väl så där 20 personer och vi fick jättegod lasagne. Passade alla till och med dom kräsna ungdomarna. Det är inte lätt att bjuda på mat när det är skilda åldrar och smaker så det var ett bra grepp. Alla gillar väl lasagne.


Dom tre hundarna var rädda för fyrverkerier och då var det bra att vara i den här lilla byn. Broder O hade köpt någon sorts luftballonger som man eldade under och som flög i väg helt ljudlöst och fint. Fram för såna grejor istället för det som smäller och dundrar och skadar både människor och djur.


Lille Liam var också med och gick runt och tittade på saker för att sedan somna i sin vagn. Han är en väldigt lättsam liten kille. Puss på honom.



Idag har vi sovit länge och sedan kom AMV och hennes man. (Det är deras fina sommarhus som syns på översta bilden).


Vi har suttit här och fikat och folk har kommit och gått hela dagen. Vi är inbjudna till grannen på champanj efter maten och sedan ska det bli kortspel framöver natten här hemma hos oss.


Strängt taget så har det blivit en väldigt fin första dag på året. Det snöar ute men är bara 12 grader kallt och det är väl skapligt.


Nu kan jag inte låta bli att gruva mig lite för det två hemskaste månader på året som kommer. Jag måste jobba med min tilltro till livet och att allt ordnar sig till det bästa.


 Trots allt gick ju förra vintern också. Bilen höll och veden räckte. Det blev sommar och pengarna räckte till.  


Dagens ord får bli: Att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare, den gör bara livet tristare idag.

 
 
Skatan

Skatan

1 januari 2010 17:04

En dag har nästan gått på det nya året. Jag har kommit hem från fest i Stockholm där StinaFina och jag som vanligt satt på toaletten när det smällde som värst. Jag hoppas verkligen att man går över till såna där fina luftballonger som du beskriver här. Det är ju också många människor som mår illa av smällarna om nu inte djuren "skall räknas". Jag är verkligen sååå glad att jag träffade dig förra året IRL och att jag liksom känner dig "lite mer" bara därför. Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ann

Ann

1 januari 2010 18:11

Hej och God fortsättning på det nya året kompis!!!
Ja det här med hundar och raketer är inte kul..Vi bor också i en liten by med hundar på varenda gård så här smälls det aldrig ...så skönt...Men vi är alltid hemma med våra hundar dessa kvällar...man vet ju aldrig...
ja nu har ett nytt år startat, undrar vad den har att bjuda på..Spännande....Ha en skön helg ! Kram! Ann

http://dansann.blogg.se

 
Liliann

Liliann

1 januari 2010 23:10

Hej! God fortsättning på det nya året och tusen tack för den fina kommentaren på min blogg och jag kan bara säga, detsamma...jag hoppas att vår vänskap kan utvecklas på något sätt avståndet till trots men det är ju trots allt aldrig för långt till en vän...
KRAM

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
zaq

zaq

2 januari 2010 09:39

God fortsättning och ännu ett sant ord, så onödigt att gruva sig i förväg, det blir ju faktiskt bara dubbelt (minst) så mycket oro...
kram

http://zaq.blogg.se

 
anne

anne

2 januari 2010 11:40

Klokt sagt om dagens tristess om det bara är morgondagens elände tankarna tas upp utav.

Jag kunde inte motstå att kolla upp hur Ryanair flyger till Sardinien. Jag tror jag tar och lägger till det till min reselista (som är halvlång, men drömma ska man ju). :)

http://annnne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards