Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

DET ÄR INTE KALLT! DET ÄR FRISKT!

Av Anita - 5 januari 2010 11:25

  


Det är inte kallt. Det är friskt. Det är inte kallt. Det är friskt!

25 grader kallt. Det hade kunnat vara 40.


Jag är inte trött, bara lite sömnig. Jag är inte trött. Jag vill kliva upp och gå ut i friskheten. Jag är glad att jag kan kliva upp.


Kom inte och säg att jag inte försöker. Upprepar gång på gång för att lura mig själv att livet är ovanligt bra.


Man ska ju vara så förbannat positiv.


Har man ett skitjobb ska man vara glad att man har jobb.

Har man skitlön ska man vara glad att man har lön.


Har man ont i axlarna ska man vara glad att man kan gå.


Fy faan vad man ska vara tacksam.

Isbjörnarna på bilden ser ju ut att ha det bra i kylan men dom är gjorda för klimatet.

Nåt måste ha gått fel när jag blev tillverkad eftersom jag inte är gjord för klimatet.


Så dagens ord får väl tas med lite ironi: Så var glad för faan, det hade kunnat vara värre.

 
 
Ingrid

Ingrid

5 januari 2010 11:41

Hahahaha , viken underbar blogg du skrivit!!
Tänka bättre, =)
Jag hamnade här när jag satt och kikade runt bland bloggarna, tänkte bara lämna några rader efter mig innan jag försvinner igen..
ha det så bra i det "friska" vädret =)
Mvh Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Soldansare

Soldansare

5 januari 2010 13:17

TACK! för ett uppfriskande inlägg, från en som alltid försöker jämföra och vara tacksam och tänka positivt intill förbannelse. Ibland måste man ju få tycka att det är så mycket skit som man innerst inne tycker att det är.

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

5 januari 2010 13:29

Det är alltid en väldigt klen tröst att "det kunde vara värre". Och visst sjutton kan det var svårt att känna tacksamhet hela tiden, inte behöver vi väl skämmas för att vi inte är ständigt nöjda.

Ha en fin trettonhelg!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Liliann

Liliann

5 januari 2010 14:33

Heja på Anita!... Fast jag är benägen att hålla med man kan inte lura sig själv HUR mycket som helst, det är verkligen kallt....
Kram

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

5 januari 2010 14:51

Hihi...! *fnissar bakom handen så du inte ska se*
Du låter som Krösa-Maja, fast sju resor värre!
Men betänk att dagen har förlängt sig med flera "tuppafjät" redan.
Våren är på väg!
Kramar

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
mimio

mimio

5 januari 2010 14:53

Haha hahahaaa
Du ÄR ju för rolig!
Nä fyyyy för 25 grader KALLT!
Jag har hört vårfåglarna! Det är sant... så DEN är på väg trots allt...
Kram på dig Snart ska vi till goda vänner på middag! Mmmm ska bli riktigt trevligt (om jag inte hade haft så förbannat ont i magen hela tiden... Men man får väl leee litta påklistrat! jag är bra på det tyvärr)

http://mimio.blogg.se

 
zaq

zaq

5 januari 2010 18:11

Blä...
och :-D
Jag, och Margit är under filten, det kan du vara säker på...
Och @ undrar om jag stängt elementen ;-) näru, jag har inte rört dem, så det måste bero på hyresvärden om det är kallt inomhus, och det ÄR det...
brr...

http://zaq.blogg.se

 
Staffan H

Staffan H

5 januari 2010 20:34

Raka puckar ā la Skogsnuvan - underbart!

Som vanligt har du rätt. Det finns ju gränser för hur långt man ska låta det positiva tänkandet gå. Utan dessa slår det ju över i självbedrägeri.

http://staffanhuss.wordpress.com

 
Bittan

Bittan

5 januari 2010 21:09

Det är skitkallt. Vi har18 grader och det är jättekallt.

http://www.hertabloggen.blogg.se

 
Ann

Ann

5 januari 2010 22:46

Ursäkta! Min älskade vän!!!
Jag är nöjd i kylan...
- Får vara inne!
Har vinterkläder-....om jag måste gå ut.
Kan elda....
Har en motorvärmare jag kan sätta på bilen...
Jag är någorlunda frisk....(.fast bara någorlunda)
Och en massa annat bra faktiskt...
.....Jag lever....

Jag hoppas innerligt att jag inte är ett undantag...

Kramar från en som inte kan tänka annat !

Ann





http://dansann.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards