Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Anita - 11 januari 2010 18:06

Visst förstår jag om ni börjar bli less på mitt gnäll nu.

Idag ska jag vara rent förfärligt positiv.

Det är bara 6 grader kallt och genast känns livet lättare att leva.


Igår morse var det meningen att jag och DataFia skulle åka till Sundsvall och köpa grejen till vattnet men när jag vaknade och såg att det var 27 grader kallt kände jag att det var läge att ställa in. Eftersom jag är i en våg av elände just nu så ger jag mig sjutton på att bilen hade blivit stående. Jag lär mig att följa mina känslor.


Jag fick se att det kom en bil på gården och det var några killar från Sundsvall som kom för att fiska. Det var bara 8 grader i Sundsvall och här 27 grader. Stor förvåning. Dom ångrade sig och åkte tillbaka dom 13 mil som det är dit.


DataFia och jag for till Liden på plastpary. Då fick jag hälsa på lille gullLiam min favoritkille. Han fyller snart 2 år och är den gulligaste jag vet.


Nu ska ni få höra något roligt. Det är nog så att nu när det är vinter och Fisksjön har förvandlats från Paradiset till Kallhelvetet har jag inte förmågan att uppskatta den unika plats jag lever på.


Fiskarkillen från Sundsvall ringde och undrade om jag visste någonstans dom kunde bo om dom åkte hit för att fiska aborre.

Han påstod att Fisksjön var en av Sveriges bästa sjöar för aborrfiske. Han hade tydligen pratat med några tävlingsfiskare som brukar tävla här varje år och läst i någon fisketidning.


  

Där ser man. Jag hade inte en aning om det. Visst kan man få fisk och visst är abborre en väldigt god fisk men i alla fall.


Jag rekommenderade dom att ringa Håsjögården som är vandrarhem och väldigt bra att bo på och nära också. Så nu till helgen kommer ett helt gäng fiskare för att göra Fisksjön osäker. Hoppas bara att det inte blir för kallt.


  


Som man kan se så är mina bröder stolta för sina fångster och dom är inbitna fiskare, åtminstone två av dom.


Annars har jag haft ett långt samtal med min vän mister P som har flyttat ner i mörkaste trakten runt Jönköping och han sa att det var kallt där nere också.

Vi åt tillsammans varje lunch väldigt länge och varje måndag kom han och hälsade på och vi åt något gott tillsammans. Trevligt. Hörs som han har det bra med sin nya fru och sitt jobb och det känns ju bra.


Jag tror folk är galna med sitt giftande. 3 par av mina vänner som gift sig sista 3 åren. Som sagt Det hörs ju på namnet vad det är. Gift.


Avslutar dagen med ramsan jag lärt mig av farmor på tal om fiske:

Nappa nappa abborrslok annars är du inte klok. 

  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards