Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Anita - 13 januari 2010 17:32

  


Kylan ger sig inte men där är bara 20 grader idag.

Jag skulle ha plockat bort julgrejorna men julgranen barrar inte ett dugg så det får vara ett tag till.

Dagen har blivit 18 minuter längre nu men än märks det inte. Det är fortfarande svart när jag kommer hem.


Nu gäller det att inte tänka på nuet utan tänka på det som var och det som kommer.


    Mina tankar går till fladdrande blå fjärilar, solvarma jordgubbar och vallmo.


  


Vallmon som lyser nästan genomskinliga i sol-ljuset. Röda, rosa,cremefärgade. Lättodlade. Dom får mig att minnas en vid vallmoröd kjol jag dansade omkring i. Röd som en vallmoblomma snurrade jag runt runt i glädje.  Vallmo är glädje i vacker förpackning.

   


Sittande under björken och väntande på att åka på dans. Massor med vallmo lysande i solnedgången.

Vallmo får mig att minnan. Blomdoft. fågelkvitter, hammockens gnekande när man gungar med kaffekoppen i handen. Lukten av sommarblommor och kaffedoft.


Drömmer mig bort till årornas mjuka plaskande en stilla kväll ute på sjön, lommens vemodiga rop. Röklukten från bastun.

Nyrökt abborre på spisbrödmacka.


Att simma ut i månstrimman en härlig augustinatt. De ljusa nätterna och magiska stunderna.

Dagens ord får bli en diktstrof av Gustav Fröding som handlar om hoppet.

Ty fågeln flyger så glad mot sky och solen går upp var morgon ny

och björken om våren knoppas. Varför skulle då jag ej hoppas.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards