Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Anita - 18 januari 2010 17:30

  


Den här färgranna och härliga tavlan som har de färger jag gillar bäst är första spåret. Spåret av en liten man som med fingrarna målat den till mig. 2 år och redan fullfjädrad kontnär.


Sen går vi till fullfjädrad. 20 orrar i björkens topp.

Kattspår.

Rävspår

Bäverspår

Tjäderspår och uppflygande tjäder.

Orrar som gömde sig i snön och flög upp.

Spår av mård (förklarar varför ekorrarna är borta)

Hermelinspår

Älgspår

Harspår

Rådjurspår


Igår när äntligen kylan vikit gick DansBritt och jag runt en lång promenad och såg alla dessa spår. När det är tyst och kallt känns det som om jag är alldeles ensam i paradiset Fisksjön men nu kan man se att runt omkring mig finns mina vänner djuren. Det känns trösterikt ska ni veta.


Under snön sover alla vackra blommor och bara väntar och väntar precis som jag.


DansBritt och jag festade till med plankstek mitt på dan och pratade och pratade. Lite senare på eftermiddagen kom en vän jag inte sett på länge. Hon  hade till och med en försenad julklapp till mig, ljuslyktor och en vacker ängel.

Hon och jag åkte på bio sedan. Göta Kanal 3. Den har fått dålig kritik och då måste man gå för då brukar det vara bra. Dom som sätter betyg är ju så fasens kulturella och ser på tillvaron på ett annat sätt.

Jag gillar det man får skatta åt. Det är ju det man behöver i denna eländiga värld där man dagligen matas med eländes elände.


Fortfarande är det bara 7 grader kallt och lite ljusare och även mitt sinne börjar bli lite bättre. En hel del roliga saker finna framöver att göra så det finns hopp även för en grinkärring som jag.


Jag fick en idé idag. Jag lever ju själv, alltså behöver jag inte ta hänsyn till någon annan. Jag kan ju göra som jag vill faktiskt.

Jag har en julgran som inte barrar ett dugg. Den är så fin så fin och börjar få små rosa kottar. Inte kan jag slänga ut den.


Det skulle vara roligt att behålla den så länge den lever och se hur länge en gran klarar sig inomhus. Så kallt som jag har det så kanske den tror att det är vår.


Om jag har tur kan jag ha den ända till påsk och hänga ägg och dun i den.

Jajamän så får det bli. Granen får leva och ni kommer att få rapporter om hur det går.


Dagens ord för bli: Det som lever och grönskar ska man vara rädd om. 

Skit i vad andra tycker. Varför ska dom styra hur du gör.    

  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards