Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Anita - 23 januari 2010 10:09

  


Jag börjar tappa läsare på min blogg och inte är jag brydd för det. Det händer just ingenting spännande just nu. Längtan till sommaren är stark. Jag har alla mina sommarkort på skärmsläckaren så jag kan gå och njuta när jag passerar datan. Man får göra så gott man kan.


Nu är det lördag morgon och jag har fått sova ut. Klivit upp och askat ur spisar, hämtat ved. Druckit mitt morgonkaffe och tussar runt i raggsockar en gammal kofta och ett par knallrosa hängiga mjukisbyxor. En syn för gudar skulle jag tro men spela roll.


Golvet är fullt av lådor där jag ska stuva ner julsakerna (utom granen förstås).

Dagens väder: Grått och 7 grader kallt. Blir nog en promenad om inget annat händer.


Dagens osäkerhet: cJag kämpar förgäves med att hitta mina olika pensioner och vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Det är minsann lätt att veta hur man ska göra. Ska ta ett stortag till veckan. 


Dagens glädje: Att det inte är svinkallt och vattnet fungerar.


Dagens fungering: Nästan alla fredagskvällar ringer det såna krumelurer jag känner som har tagit fram spritflaskan och kulkat i sig. Annars hör dom aldrig av sig. Ibland skiter jag i att svara men jag har svårt för alla mobilnummer. Igår kväll var en sån kväll.


Trevlig helg på er alla. Avlustar med ett kort från almäcke eller rallarros eller rävrumpa grisblomma eller som den verkligen heter mjölkört.


Det blir dagens ord: Kärt barn har många namn.  

  

  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards