Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Anita - 3 februari 2010 18:51

Kan förstå om flera av er undrar varför i fridens namn jag stannar kvar i kallhålet Fisksjön och gudarna ska veta att ibland undrar jag själv om jag är fullständigt galen och inte riktigt klok i huvdet.


men........här ska jag ge er några anledningar

VATTNET,BADEN,BASTUN

   

TIDIG FÖRSOMMARMORGON MED HÄRLIG LUFT OCH EN ÖRONBEDÖVANDE FÅGELSÅNG


  

LUGNA DAGAR PÅ SJÖN MED ETT METSPÖ OCH KAFFE I TERMOS


  

SOLNEDGÅNG NERE VID BADSTRANDEN


Det som får mitt liv att sjunga av glädje. SOMMARDANSERNA


  

Underbara kvällar på dansbanan i Hällesjö med glada vänner och gott fika i pausen och så många glada skratt.


SOMMARFESTERNA OCH MUSIKEN


    

Fest hos mig. Fest hos mina bröder. Fest hos mina vänner. Surströmming. Midssommarfest. Kräftskiva och bara fest för att vara tillsammans.


  

Micke spelar och fler med honom. Många gitarrer plingar i sommarkvällarna och ett och annat munspel. En del spelar bara bus.


   

KRÄFTSKIVA NERE VID SJÖN


SÅ ÄR DET ALLA UNDERBARA BLOMMOR. Trots att det är så kort sommar så blommar det överallt, både på åkrar och ängar och vägkanter och förstås i min trädgård.


    

  Det här kortet är taget när jag kom hem från dansen mitt i natten. Det är sant. Våra nätter är ljusa i midssommartid.


  


Gökskon eller guckusko som ni kallar det i övriga landet blommar i midssommartid. Finns ingenting som doftar så gott som att hitta ett ställe i skogen där massor av gökskor blommar. Ett sånt ställe har jag förstås, inte bara ett utan flera.

   

Klöverna lyser överallt i dikeskanterna och är en verklig glädje för humlor getingar och fjärilar.  


  


aklejan trivs i min trädgård. Det finns många i olika färger men den här gillar jag bäst.


  


Lite senare på sommaren blommar riddarsporrarna i en häftigt blå färg.


  


I slutet på sommaren väller krassen över alla brädder och min farmors gamla pelargoner får stå ute sommartid och blommar och njuter av sommaren.


så till sist.........


Mina djur. Fjärilarna som är så tama och ofta sitter på mina händer och mina ben. Den här är en stor härlig sorgmantel.


   


Sedan min vän ugglan. Här är en av hennes fina ungar, liknar ett litet skogstroll.


   


Förstår ni nu.


En kort tid på året förvandlas den grå, sura och missnöjda skitkärringen till en glad, skrattande och lycklig ung tjej som bara njuter av livet på en plats som faktiskt är min med djuren som finns nära mig, med glada vänner och släktingar och ett rikt och fint liv. Därför står jag ut.....hoppas jag för den här vintern tar nästan knäcken på mig men bara nästan......


Dagens ord: Bakom molnen skiner alltid solen.


  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards