Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Anita - 5 februari 2010 21:46

                                      

Nu har jag gjort av med all min energi. Efter ytterligare en kväll med snöskottning och åter snöskottning sjunker jag ner framför tvn.


Allt som i vanliga fall går lätt är oöverstigliga hinder. Jag måste tvinga mig till allt.

Så hör jag Tomas Ledin sjunga: "Håll ut några veckor till, livet vänder i april.

Så sant men det är länge till dess ska gudarna veta.


Den här tiden brukade jag brinna för att börja sätta frö och planera om mina krukväxter. Dom ser lika lessna och utmattade ut som jag, knappt vid liv och det känns bara besvärligt att börja göra något åt det. Annars är jag bra på blommor och brukar ha jättefina men efter den här hemska vintern Nej


Ser på reklamen om Vitaepro och Rosenrot. Kan det vara något tro? För mig alltså inte för blommorna..


Känns som om jag varje dag kämpar en hård kamp. Bara att ta mig upp på morgonen är en plåga. Att jag stundtals kommer på jobbet med blusen avig och bakfram och sockar i olika färg. Kan te sig kul men ni ser ju hur det är.


Idag på hotellet såg jag ungarna som var där och åt skolmat. Dom hoppar, skrattar och verkar har energi i övermått.


Varför får man den inte när man behöver den men andra får det i övermått. Vart tar den vägen? undrar jag. Varför tog den slut? Det är ju när livet är hårt och tungt man behövde den som mest.

Till och med män kan man ju få tag i på internet men ENERGI finns det?


                                 


Sjunker ner framför tvn och tittar på "Lets Dans". Så duktiga dom är och så vackra kläder. Alla är ju så jäkla bra men jag har ändå min lilla favorit bara för att han är så härlig.


Vem då JoSnickaWilly förstås. Han sa det klokaste jag hört på länge och precis som jag tänker.

"Även om man inte är så jäkla bra på att dansa så skit i det och dansa och ha kul." Han ser verkligen ut att ha kul och ger av hela sig. Så tycker jag det ska vara. Spela roll om du är världsbäst. Jag dansar heller med en trevlig och glad kille som inte dansar somTravolta än en kaxig en som dansar jättebra.


Dansa med hjärtat. sjung med hjärtat Det är det bästa. Det får bli dagens ord och trevlig helg på er alla.


Om någon har lite ENERGI till övers som ni inte behöver så skicka lite till mig.         

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards