Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Anita - 8 februari 2010 17:04

  


Tack till alla som gett mig energi när jag som mest behövde det.

Tack till solstrålen som sakta flöt in genom fönstret för första gången på hela vintern.

Tack för att temperaturen äntligen var så pass dräglig som 5 minusgrader och inte över 20.


Tack till DansAnn med dansgänget och icke att förglömma henns man som gjort en otrolig middag och passade upp oss hela kvällen. Dessutom hade modet att stanna hemma fast de här 7 brudarna väsnadens ganska mycket.

7 glada flickor, äta, dricka, skratta, leka. Sparka bort trasmattorna från köksgolvet och dansa bugg så golvet gungade.

Den kvällen byggde på energin ordentligt ska jag säga.


Ingen snöskottning som drog ner humöret.


Tack för all energi som kom från mina bloggkamrater.


Energi fick jag av att gå på promenad med Pappersbeda och Grisnäsan och äta god lasange.


Energi fick jag av att lyssna på italiensk skiva och av den söta åsnan som jag oväntat mötte i snön.


Energi fick jag imorse när katten Oskar satt och glodde ut genom fönstret och där satt min gamla uggla på farstukvisten. Jag gick ut och pratade med henne och hon såg på mig med snälla ögon och kuttrade lite.


När jag höjde blicken fick jag se en fin rund liten älg som stod och noppade på mina vinbärsbuskar. Så bra. Jag som skulle klippa ner dom till våren men nu behöver jag inte det. En egen liten trädgårdsmästare. Inte illa.


En helg som på alla sätt fått mig att må lite bättre.


När jag nu ser på väderlekstjänsten blir det ingen snö och ingen kyla. Hurra.

Ljuset kommer tillbaka sakta men säkert.


Tror att det blir lätt att hitta 5 positiva saker varje dag i fortsättningen.

Idag fick jag en av mina älsklingsrätter till lunch. Paltbröd och fläsk. Mumsigt.


Nu ska det ses framåt för i sommar dansar vi igen och luktar på blommorna.


Dagens ord: Glädje behöver inte kosta mycket ibland är den till och med helt gratis.


  





Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards