Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Anita - 21 februari 2010 17:18

  


Allt beror på vad man jämför med det insåg jag idag.

 Lekkamraten och jag letade fram några gamla skidor och han skulle försöka åka. En liten liten backe går från huset och neröver sjön. Lämplig träningsbacke. Finner mig själv stå och ropa "böj på knäna". Akta skidorna korsar sig." Vem är jag att komma med råd om skidor. 


Jag trodde mig vara världens mest dåliga skidåkare men så är det inte. Jämförelsevis är jag riktigt bra.


  

  Så där ja. Det gick ju bra i 4 meter i alla fall. Tänk att det är så kul när folk ramlar om det inte är man själv förstås.


Hittade inga passande skidor till Leila så då åkte vi till DataFia. Hon har ju allt och hade naturligtvis mycket nyare och finare grejor. Ett litet försök på hennes gård gjordes men eftersom det är så jäkla kallt så åkte vi hem och började laga mat.


  


Jag hade fått tag i ett par öringar av Datafias son och nu skulle det festas på den. Vi hjälptes åt med maten. Lekkamraten skalade räkor till såsen och gjorde sallad och Leila skalade potatis. Det är rätt roligt att hjälpas åt med maten. Salladen får en alldeles egen god smak när det blir lite iransk kryddning och smak.


  


Lekkamraten är onekligen lite annorlunda än de jämtländska männen. Han startade upp med att bära ved till mig, han hjälpte mig att skotta taket på växthuset och till och med bredde kex åt mig med ost och paprika. Han gör alltid sådana små oväntade saker, serverar kaffe, skalar ens nötter och liksom pysslar om en. Vet inte om det är hans personlighet eller kultur som gör det. 

Leila gör väldiga framsteg med svenskan. För varje gång vi ses pratar hon bättre och bättre. Jag är imponerad av henne faktiskt.   


Jag vet inte om det är min nya medicin som spökar för mig för ett vet jag. Det är inte fullmåne nu i alla fall. Jag kunde omöjligt sova inatt så klockan 2 klev jag upp och råkade se en väldigt bra film på tv. Handlade om riddarna runt runda bordet Kung Artur och var samtidigt en kärlekshistora.  Sean Connery och Richard Gere spelade huvudrollen. Jag gillar Sean Connery en riktigt manlig och tjusig man. Så blev jag sittande till kl 4 imorse. Fördelen med det var att jag eldade hela natten så det var riktigt varmt inomhus  imorse. Om man nu kan säga att 15 grader är varmt. Med mina mått sett i alla fall


Dagens ord får bli: Allt beror på vad man jämför sig med. Jämför dig med det sämsta du vet så blir du själv väldigt duktig och bra.  


Av Anita - 21 februari 2010 11:44

  


Visst ska man försöka vara positiv. Därför visar jag er att solen inte gått ner när jag kom hem ifredags kväll. Första gången i vinter. Dessutom hälsade talgoxen för första gången med sin vårsång. ti ti ty, ti ti ty, ti ti ty.


Det väldiga snöovädret som skulle komma i helgen har lyst med sin frånvaro som tur är. Gick väl längre ner. Däremot har det varit över 20 grader kallt hela helgen och det är ju tråkigt. Det har blivit att vara hemma och elda.


Igår var en väldigt ensam dag. Inte ett telefonsamtal. Bara ett besök på hela dagen och det var en väggubbe.


Nu kommer lekkamraten och Leilja. Det är det jag ska göra. Lära dom åka skidor! Leta fram gamla skidor och pjäxor. Jag får väl ha kameran framme. Som sagt jag som hatar att åka skidor och inte vet ett dugg ska vara lärare.

Återkommer. Nu dricker vi kaffe.


      

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards