Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Anita - 24 februari 2010 08:35

  


Värre och värre och värre. Varit uppe sent och eldat för jag anade faaaan och mycket riktigt 39 grader kallt ute i morse. Om det inte varit så kallt inne så hade jag legat kvar men när det börjar vara 10 grader inomhus så är det bara att masa sig upp och elda. Veden i vedlådan slut snart så jag måste snart ut och hämta mer.


 Nu sitter jag påbulsad med lager på lager och har lindat in mig i en filt och har torgvantar på mig (tack Ing-Marie för dom).


Som lök på laxen när mitt humör är totalt på botten kommer den där jäkla Susanne Lanefelt på radion och talar om hur friskt och härligt det är med kylan och hur nyttigt det är att klä på sig och kom ut. Inte nog med det hon får bra betalt för att kasta ur sig sånt också. Känns som ett hån.


Önskade att jag hade henne här så fick hon känna hur härligt det är att gå ut och hämta ved i den här kylan. Friskt.  Pytt Kärringhelvet sitta där i Stockholm och tycka. Jag blir så förbannad.


När jag nu är så förbannad så kan jag ju fortsätta att ösa galla över saker och ting tex föreningar.


Jag var på årsmöte igår kväll för sportklubben. Dessutom är jag med i vägförening och fiskevårdsförening. Vi hade den goda idén att vi skulle slå ihop fiskevårdsföreningen och sportklubben som egentligen är en hembygdsförening.

I en sån här liten by är vi så få och det känns enbart löjligt med en hel massa föreningar. Inte faaan går det. Det är ju stadgar och annat skit som sitter ivägen.


Jag som har måttot Det ska vara lätt att leva , förstår fullt ut att inga ungdomar vill vara med i föreningar. Känns som om det har blivit en massa fjask med protokoll och kommetterr och fan och hans mormor. Mycket skriva och lite handling. Varför gör vi allt så omständigt i det här landet. Inte undra på att ingen vill göra något när det är bestämmelser och papper i högar. Det är inte klokt.


Som ni förstår är jag hemma idag också. Grannen har varit in och druckit kaffe och berättat att på 40-talet var det värre precis som om det skulle vara någon tröst.


Inte har jag någon mat hemma heller men jag får väl rota i frysen och se om jag kan hitta något.


 Jag har inte fått tag i något älgkött iår heller. Här ligger älgarna utanför huset men vad faan hjälper det. Dom blir jag inte mätta på.


Dom här positivitetsguruna som det vimlar av överallt nu för tiden påstår att om man upprepar saker och ting nog många gånger blir det så faaaan trot. Förlåt jag måste sluta svära så förbannat. men jag tror inte att det hjälper att jag upprepar.


Vinter bort, snö bort, vinter bort, snö bort. Bli varmt i huset (nej det vågar jag inte säga för då börjar väl det brinna) tar tillbaks. Ibland kan man få mer än man önskar.


Nej det är väl bara att försöka dra på sig skoteroverallen och masa sig ut och hämta ved. Kroppen känns stel som en järnspis men det finns inget att välja på  All min fina planering för veckan är raserad. Hoppas att jag kommer iväg på buggkursen imorgon men nu har man liksom tappat hoppet på allt. Bilen går inte igång heller. Som tur var så fick jag åka med PappersBeda igår till mötet.


Dagens ord: Kom för faaaan inte och säg att jag ska vara positiv!!!!!!och att det kunnat vara värre. Och föresten Kom inte och säg att det är vackert ute. Det är bara vitt och svinkallt så det så.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards