Alla inlägg den 17 april 2010

Av Anita - 17 april 2010 17:46

Man kan verkligen prata om aprilväder idag. Ena stunden lugnt och fint och nästa regn, snöbyar och tokblåst.


Egentligen skulle jag ha ägnat en stund med att stuva in mina julgrejor i spökskrubben. En liten löjlig syssla som jag gruvat mig för länge fast jag vet att det kanske bara tar en halvtimme. Vet inte varför jag alltid känner sådan motvilja mot en sån bagatell.


Istället blev det som det blev den här dagen. Sofiepropp kom vid 10-tiden och vi gjorde väl ingenting särskilt.For iväg och handlade lite mat. Var ner i jordkällaren och kollade mina blomkrukor som snart ska få komma ut i växthuset. Satt en stund på altanen. Pratade och pratade som vi alltid gör.


Sedan kom broder O och vi gjorde en liten sallad till lunch. Lite Italienskt stuk med parmaskinka och mosarellaost. Rätt ok.   


Katten Oskar börjar jaga sorkar nu och det verkar finnas en del.

  


Så kom vägbasen och det blev lite skriva på papper och dricka lite kaffe och surra en stund.


När dom åkt och jag var själv skulle jag mata fåglarna. Stack ner plastskopan i säcken med fågelfrö och då hördes ett skrik och tummen var väldigt nära att bli biten men som tur var så var det plastskopan som fick ett jack.

Det satt en ekorre i fågelfrösäcken och vem som blev mest rädd vet inte jag.

Vi skrek ungefär lika högt båda två.


Ja, det var väl det mest spännande som hände idag.

DataFia och jag tog en promenad med hunden Bibi och det var skönt och fint när vi gick men innan vi var hemma var vi blåfrusna för vinden tog i och precis när vi kom fram till huset vräkte regnet ner.

  

Storfiskarn kom hem med ett fint byte. Han och en annan kille hade dragit upp 69 fiskar och en rejäl gädda.


Så bjöd DataFia på mat. Potatisgratäng och fläskkotletter. Det var gott och skönt att slippa laga mat idag. Aldrig fel.


Nu är jag hemma igen och har tänt i braskaminen för det är trots allt väldigt råkallt utomhus och snart kommer DataFia hit och vi ska göra ett pass Qigong.


Som jag sagt förut så känner jag mig väldigt stel och har lite ont överallt och vi har bestämt att vi ska börja träna med det här lite grann för att få upp mjukheten i kroppen. Är man två så går det bättre och då kanske det blir av.


Mer spännande kommer knappast att hända i Fisksjön en blåsig dag i April.

Nu ska jag ta mig i kragen och gå upp och städa undan julgrejorna. Jag menar inte att jag har dom framme men dom står i kartonger i sonens rum.


Dagens ord får bli: Stoppa inte ner händerna i påsen utan att se vad som är inuti. Du kan bli biten i tummen av någon som sitter där.  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards