Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Anita - 9 maj 2010 17:28

  

Det är faktiskt sant. Igår kväll när DataFia och jag bastade kastade hon sig med huvudet före i vattnet och isen gick upp i förrgår så jag förstod att det var rätt kallt.

Det var en fin avslutning på en härlig lördag. Första fina vädret med sol och faktiskt rätt varmt frampå dagen.


DataFia och jag åkte till Bispgården för att gå på Qvinnspiration.

Man kunde prova på olika danser, hantverk som luffarslöjd och rotslöjd, gå tipsrundor och naturligtvis handla en massa bra saker och nyttiga grejor. Framför allt träffade man många bekanta och så åt vi en jättegod lunch. Där träffade vi Sam och hans Lelja och vi åt lunch tillsammans.


Det två timmar vi tänkt vara bort blev till mycket mer.

  

DataFias barn har kaniner som får springa lösa på gården och dom håller sig konstigt nog hemma. Söta så in i norden är dom.


Jag har ju oräfsat och grannen har tjatat länge att han ska hjälpa mig att räfsa HANS gräsmatta.

Jag drog igång med det genast när jag kom hem och grannen gick in och stängde sin dörr och kom inte ut något mer igår kväll.


Jag pratade med StockholmsKarin. Hon kommer den 10-de juni. Det var den 87-åriga tanten som jag skulle hämta ifjol och det blev något strul. Jag hämtade vid tåget och hon åkte buss hi hi. Iår kommer hon med bil tack och lov.


Hjälpte faster med facebook per telefon och som sagt räfsade och räfsade. Det går väl ann men att frakta lövet är så trist tycker jag.

 Sedan blev det bastu och jag gick och lade mig helt utmattad och med träningsvärk överallt.


   

Idag ännu en strålande dag- Det är så härligt att vakna och se sjön utan is.

Grannen kom in och sa att han somnat tidigt (vid 5????) igår och att annars skulle han hjälpt mig kratta SIN gräsmatta. Man blir så matt.


Dagen har bestått i att räfsa och bära bort och rätta till pinnar och planera krukor och sätta ny mossa på mitt storsjöodjur.


DataFia kom en liten stund och lagomt till att jag skulle äta middag kom Gamle Anders. Då fick jag sällskap till maten och hjälp att bära upp hammocken.


Nu kände jag för en lite rast för jag har mycket kvar att göra.


Vet ni vad som är livet. Sitta på trappan i solen. Bre sig en spisbrödmacka med riktigt smör och gräslök som precis kommit upp och har den mest fina smak man kan tänka sig. Ett stort glas kall mjölk därtill. Ibland vet ni kan det enklaste vara det godaste.


En sån här dag känns det att man lever inte bara med en värkande kropp utan med alla sinnen. Sol, vind och fåglasång och allt jag gör ute får mig att känna mig så otroligt bra.


Det är väl såna här dagar det kunde vara bra att vara två. Dels gick det dubbelt så fort och så vore det dubbelt så trevligt men skull jag med mitt dåliga omdöme skaffa en karl så blev det väl en sån som inte gjorde ett handtag hemma i alla fall så det är inte nåt att gräma sig för. 


Själv är bäste dräng kunde dagens ordspråk bli men vi tar ett annan i anledningen av grannens smarta drag.


Dagens ord: Allting är lätt  och enkelt för den som slipper göra det. 


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards