Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Anita - 11 maj 2010 22:02

  


Nu har älgtittarna kommit lös. Fisksjövägen där det är ovanligt att det går någon bil på kvällen är livligt trafikerad i skymningen. Varje kväll far dom för att titta på älgar fast dom väl sett hur många som helst förut. Vissa saker har jag svårt att förstå. Det har alltid varit så. Både mina bröder och min pappa var också ÄLGTITTARE. Nog skulle man tycka att dom sett nog mycket älg


Älgkorna stöter bort fjolårskalvarna och föder nya kalvar borta på stedesbacken. De vilsna fjolårskalvarna virrar omkring helt förvirrade.

 Igår stod det en och grät i min blomrabatt och ropade på mamma. Det är lite sorgligt men jag kan tänka mig att många föräldrar bland oss människor skulle må bra av att putta  

ut sina vuxna barn och låta dom klara sig själva. Djur är ibland klokare än människor.


Jag har känt mig lite energilös ett par kvällar men tvingade mig att kratta klart ikväll.

Grannen varit in och tjatat om potatissättningen.

Snöhögar ligger kvar efter fisksjövägen. Våren är seg iår.


Plockade den första blombuketten ikväll. Det är alltid lika njutningsfullt att få sätta sig ner på huk och plocka de första blommorna.


En rent förfärande sak fick mig att fundera och grubbla ikväll.

Jag såg på "det okända" och mediet såg en kvinna och sa: "Känns som lukten av en äldre kvinna. En i 60-årsåldern ungefär".

Förskräckt blev jag. Luktar jag gammal kvinna???? jag som är allergisk mot parfym så jag kan inte dölja lukten heller.

Måste fråga på jobbet om jag luktar "gammal kvinna". Ja, jag ska inte fråga karlarna förstås för då får dom sig ett gott skratt.


Nu har jag bara 28 arbetsdagar kvar. Nu har jag ledigt några dagar och hoppas att jag känner mig lite piggare.


Dagens ord: På tal om en söt liten blombukett. Det är dom små små detaljerna som gör det.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards