Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

ÅRETS FÖRSTA DANS

Av Anita - 22 maj 2010 17:23

Ikväll ska det bli av, årets första dans.

Jag började dagen med att rensa min kryddgård och sedan kom grannen och berättade att vi inte skulle sätta några potatisar iår för han var för dålig.

Jag har satt några i mina pallkragar så man har potatis till surströmmingen i alla fall.


Jag börjar oroa mig för att inte svala Iris har kommit. Det är den 21-a som hon brukar komma och jag har hört med grannar runt i andra byar att deras svalor har kommit. Det kan väl inte vara så illa att hon har förolyckats på den långa och farliga vägen från söder?


Lek-kamraten och Leila har varit här idag och vi har lagt ut båten. Vi tog en liten utflykt. Leila har aldrig åkt båt förut och var lite ängslig i början som ni ser.


   

Blåste lite och ingen fisk fick vi men gick iland i kanalviken och åt upp vår matsäck.


Så åkte vi hem och lek-kamraten som älskar att elda fick tända i gamla spisen nere vid sjön och vi tog ner wokgrytan och gjorde oss lite god mat.

   

Nu har dom åkt och jag förbereder mig. Hur i fridens namn ser jag ut?

Vad ska jag ha på mig?


Samma oro som dom sista åren. Är det iår jag får stå och glo och ingen bjuden upp mig för att jag blivit för gammal?


Vet att varje sommar har jag fruktat det. Snälla, låt mig dansa ännu en sommar!


Spelar "Euros Ramasotti". Gör matsäck och stoppar i blommiga korgen.

Målar mig (jesse så skynkliga mina ögonlock har blivit)

Håret är i alla fall ok.

Är bilen tankad?


Synd att inte DansAnn kunde följa. Det blir liksom inte riktigt detsamma utan den glädjespriderskan.

Jannez på Hanssons Loge ikväll. Premiär.

Nu far jag snart. Håll tummarna för mig. Jag berättar när jag kommer hem.


Önskar att dagens kloka ord vore sanna:

Åldern spelar inte någon roll om man inte är ost och

Kvinnor är som vin. bättre ju äldre dom är. 

 
 
Skatan

Skatan

23 maj 2010 07:01

Klart du "får" dansa ...

Självklart ...

Ha nu så jättekul på dansen!

Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
zaq

zaq

23 maj 2010 09:10

Klart du får dansa, självklart!
Ha så härligt, Hanssons är ett av mina favvoställen, alltid blivit bra bemött där! Nästa helg är det min tur med Premiär!

http://zaq.blogg.se

 
Dansann

Dansann

23 maj 2010 12:42

Hej Anita! Ja, tänk att jag skulle missa premiären...Har nog inte hänt på många år...Jag förstår att Ni hade en toppenkväll. Vi hörs på telefon så jag får en detaljerad beskrivning av kvällen...Kramar i massor från Ann

http://dansann.blogg.se

 
Ingen bild

anette

23 maj 2010 13:06

Hej Anita!Hade en underbar lördag med promenad o frukost på Kullaberg o Mölle, mysigt!Björn är fantastisk på att hitta på roliga saker sådär spontant.Idag är det grått o blåsigt men det gör inte så mycket för jag ska bjuda pappa på middag idag.Vilken härlig bild på Leila!Ses snart Kram Anette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Av Anita - Onsdag 27 mars 07:54

  Det har varit en hel del sista veckan Lördagen var det årsmöte nere i byn och vår nya ordförande hade fixat att dom som ville kunde komma och underhålla. Dessutom hade hon lagat en massa god mat. Faktiskt hade det kommit mer folk än det brukar o...

Av Anita - Torsdag 21 mars 14:58

  Det flyger tre svanar över sjön. Borta vid åmynningen hör jag en strömstare kvittra och kastar sig i vattnet med ett plask. Är inte det vårtecken om något?   Kinabror är ute på sjön och drar upp en gädda som är mer lik en krokodil. Ett j...

Av Anita - Onsdag 20 mars 10:21

  Nu samlar jag på vårtecken. Jag har tre perioder av mitt sovliv. Sommaren naken i  sängen. Hösten den kinapyjamasen men iår blev det så kallt redan i oktober så det blev flanellpyjamas som kom på direkt och så har det varit hela vintern Vi...

Av Anita - Tisdag 12 mars 09:33

Det blir dåligt med att skriva blogg nu och lika dåligt med att ta bilder. Det har varit en mulen vecka och jag har ägnat mig åt tråkiga saker som trots allt måste göras.   Tagit ner mina röda julgardiner och satt upp gula istället och faktiskt p...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards