Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Anita - 25 maj 2010 20:22

I dag känns det bättre. Kan inte förstå att jag börjar bli så förbannad när något går mig emot. Jag var mycket mildare förr.

Jag har faktiskt klippt klart gräsmattorna ikväll och gräsklipparn startade på första knycken.

Känner mig lite stolt över att jag städat växthuset och gjort riktigt fint där.

Det är hemskt kallt ute, blåser isvindar, regnar från och till och jag känner mig rejält frusen nu när jag kommer in.


men det är grönt, så grönt att det nästan sticker i ögonen, påskliljor och tulipaner har slagit ut och häggen har stora knoppar. Lite poetisk och romantisk blir man ju i alla fall så en fin dikt av Karin Boye kanske skulle sitta fint.


  

I vårtid. i groddtid

då brister frönas skal

och råg blir råg och tall blir tall

i frihet utan val.


En ilning av vällust

går genom  själ och kropp--

att jag är jag. nödvändigt jag--

en brodd. som hittat opp.


ett vårskott, vars växtkraft

jag knappast anar än--

men stammens sav med bitter smak

med lust jag känner den


Så bort all min feghet

jag hör min framtid till.

Jag tar mig rätt att växa nu

som rotens krafter vill.


Inte nog med att det är grönt. Rabarbern växer som attan. Till helgen ska jag göra en jättegod efterrätt "smält rabarber med mandelcreme"


Man kan göra fina fågelbad av rabarberblad och cement. Det har jag gjort många. Det är jättekul. Jag har väl ett par kvar som ser ut så här.

Har ni inget för er gör sådana.

     


Nu ska jag koka mig en kopp varm choklad och vila mig framför tvn och titta på "mentalist". Den killen har något visst.


Dagens ord: Glöm inte vilken skatt en helt vanlig dag är.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards