Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Anita - 4 juni 2010 17:42

  

Kallt, blåsigt, snö kvar och björkarna har nog frusit det lilla som slagit ut men men vi får väl ta allt från början. Det händer så mycket nu så jag har lite svårt med att hålla ihop saker i rätt ordning.


Vi börjar med i förrgår kväll. Jag skulle på ett byamöte vid sju och hade tänkt mig att lägga mig ner i hammocken och blunda en stund. Somnade och vaknade vid 8-tiden. Det tyder på att jag är rejält trött och sliten nu.


Igår morse åkte vi jobbarkompisar till Åre för att träffa kollegor från andra kontor.

Samlades på Holiday Club, ett hotell som har en jättefin badanläggning med massor av bastu av olika slag, bubbelpoler och simbassänger och allt man kan önska sig.

 Nu hände det sig att jag fick en SPA-behandling i precent och det var bara att vandra in på ett SPA och få en oljemassage och ansiktsbehandling. Ljuva tider så skönt. Överraskad blev jag också. Naturligtvis också väldigt glad och tacksam.


Vi badade och bastade och åt en jättegod middag och ibland i prat och glam kom det för mig att det här är kanske sista gången jag träffar vissa av dom. Människor som jag gillar att umgås med.


Dessutom var det några nya som jag gärna velat lärt känna mer. Det är alltid intressant med nya människor. Ja, så är det nu.


Sista dagarna eller rättare sagt veckan har det varit ett pärlband och utsökta middagar och ska jag fortsätta så här så kommer jag att gå upp i vikt istället för ner som jag hade tänkt mig.


Ja ja. Det är kanske tur att man lägger på sig lite fläsk för sedan blir det nog inte fett. Med den pension jag får så får man väl leva på hullet och fisk ur Fisksjön.


Som sagt i Åre vill jag inte bo. Vi åkte upp för att titta på det nya lyxhoteller Copperhill. Det låg allra längst upp på toppen så högt man kan komma och hade en fin utsikt men det var allt. Vilket fult hus. Såg ut som en fångvårdsanstalt.

På vägen upp var det fantastiska villor. Skulle väl föreställa sommarstugor men var riktiga lyxvillor och en del var väldigt snygga dessutom.


När man ser sånt kan man inte låta bli att undra hur folk kan ha så mycket pengar att man har råd att ha sådan här hus och inte ens bo i dom permanent.

Så kan man också undra varför vissa ska vara så rika och en annan som alltid slitit i hela sitt liv ska ha så lite pengar.


men........ frågan är om dom är så mycket lyckligare. Jag skulle naturligtvis vara det för då slapp jag frysa och kunde resa runt till mina vänner och till varmare ställen när jag ville......men är man van att ha mycket pengar kanske man inte kan uppskatta det på samma vis som jag skulle göra.


Ja det finns mycket man kan fundera över. Ikväll ska jag ta det med ro och stanna inomhus för det blåser så förfärligt kallt ute.


Imorgon bär det av på nya äventyr av ett helt annat slag.


 Föresten,från det ena till det andra. Hela jag är mjuk som ett barnasle efter oljemassagen (till vilken nytta kan man tycka) men jag luktar i alla fall inte gammelkärring Garanterat.


Dagens ord: Man bör aldrig lita på en kvinna som säger hur gammal hon är.Säger hon det kan hon säga vad som helst.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards