Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Anita - 6 juni 2010 22:38

Äntligen mojnade vinden, äntligen kan man höra fåglarna kvitter.

   

På ett nytt ställe,  i ett gammalt hus träffades vi igen. De starka, modiga, underbara tjejerna i olika åldrar som ska skapa kraft och energi till varandra  och till och själva och det gjorde vi med besked. Nu när två dagar gått sparkar det av energi omkring oss och vi känns som om vi kan åstakomma  stordåd.


DataFia och jag har lega över i AMV:s hus. Tyvärr var dom inte hemma men vi unnade oss att gå ut och äta på "Jämtkrogen ". För första gången i sommar kunde man sitta ute och det var riktigt treviligt att sitta där och äta lövbiff .


Har ni tänkt på att det oplanerade oftast blir det mest trevliga.

Efter att kursen var slut idag fick vi reda på att det var konsert i kyrkan med Pyh Bäckman och tre körer.

Kändes som ett fint slut på en fantastisk helg. (Å vad jag gillar att umgås med kvinnor för en gång skull).


Vilken konsert. Tala om att få gåshud. Inte nog med att Pyh skriver underbara låtar hennes sång och röst och utstrålning var fantastisk. Verkligen en härlig avslutning.


När jag kom hem hade Lekkamraten och Leila varit här och lagat mat och lämnat en god Iransk maträtt i kylskåpet till mig.


Just i denna tid är det inte svårt att vara skogsnuvan. Allt bara glider på på bästa sätt. Allt ordnar sig och lägger sig till rätta på det bästa sätt.


Det är väl aldrig så att jag börjat få tilltro till livet och människorna? Kan väl inte vara möjligt? Det känns som om livet helt plötsligt bara består av goda stunder, trevliga människor och en grönskande doftande värld.


Katten Oskar däremot är skitsur på mig för jag har varit borta så mycket. Han vägrar att ens titta på mig och vänder ändan till när jag försöker ge honom kattgodis. Nåväl. Allt kan väl inte vara perfekt.


Imorgon ska jag gå och se musikal. DataFias dotter ska spela huvudrollen och det ska bli så kul.


Nu är jag så trött så det är bara sängen som gäller. Jag orkar inte ens tänka ut ett endaste dagens ord så det får anstå till en annan dag. God natt i alla fall.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards