Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

GREASE INTE GRIS

Av Anita - 8 juni 2010 18:16

  


Ingen har väl undgått att märka att ett av mina favoritdjur är grisen och grease betyder något annat men den här föreställningen blev också något alldeles extra.


Nu känns det som om man hoppar som en galen kanin från det ena till det andra.

Ena dagen sitter man andäktigt och lyssnar på körmusik i kyrkan och nästa hamnar man rakt in i minnenas nostalgi.


Grease handlar ju om 50-60-talet och den musiken får en att minnas en tid som var den bästa i ens liv.

Den bubblande tonårstiden när känslorna var som starkast.

Man var kär så man kunde dööööö.

Man var lycklig för varje utslagen blomknopp eller vänliga ord.

Man var ledsen så tårarna sprutade.

Alla känslor låg på ytan och man levde och kände intensivt.


I går kväll var det högstadiet i Kälarne som hade en helt strålande föreställning full av fläkt och glädje och dans. Jag satt där och var så imponerad, rörd och avundsjuk.

  

Tänk om man fått vara ung och vara med.

Tänker på mina blygsamma framträdanden.

Blåsippa i kjol av kräppapper och en liten fånig hatt.

Lärarinnan som spelade på ett gammal gnekig orgel och vi sjöng: Blåsippan ute i backarna stå ...... Det var lite annat det.

  

Jo visst jag har varit "häxan Hanna" i fångarna i skogen och gris på ett barnkalas också  men nog skulle jag mycket heller dansat till "Grease".


Nåja. med den farten det här gänget hade skulle jag väl farit död ner ganska snabbt.


Annars regnar det ute och häggen har slagit ut. Jag törs nästan inte säga det men jag tycker bättre om regn än blåst. Det är så självlysande grönt och doftar så gott.

Snart åker jag till Skåne. Det är så mycket att göra innan så det blir den sista bloggen på några dagar.


Vad ska man ha med sig för kläder?

Vad är det för väder?

Hur blir det med katten Oskar. Grannen sköter honom men han blir ju så sur (katten allså)

Äsch,det ordnar sig.

Att resa ger så mycket och jag ska njuta av varje minut.

Jag brukar roa mig med att titta på främmande människor och kolla deras aura och försöka lista ut vad dom jobbar med och hur dom är. Ett kul tidsfördriv och det blir aldrig tråkigt.

Jag har ju trevligt ressällskap också även om jag inte gillar att åka tåg.


Idag har jag gjort ett inköp också. Fått tag i en vassröjare så nu ska det bli fint och badstranden ska bli bra igen. Det har tyngt mig att hela badviken håller på att växa igen.


Så nu mina vänner. Hej med er på ett tag. Hoppas att det är varmare i Skåne.


Dagens ord: För att längta hem måste man åka bort. 

 
 
Liliann

Liliann

8 juni 2010 19:59

När min yngsta gick i åttan satte de också upp Grease, minns att hon klagade och gnällde över att det gick så dåligt med allting som hon uttryckte det. MEN vilken föreställning de var så duktiga, så jag förstår vad du var och tittade på tänk om vi vuxna hade vett att ta vara på och uppmuntra all denna kreativitet som ungdomarna besitter!
Å du ha en härlig resa...
KRAM

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

8 juni 2010 21:14

Vet du jag satt och tittade på gamla kort igår kväll och tänkte tillbaka på när vi spelade barnteater i IOGT-lokalen när vi var barn, det var tider det!!

Jag önskar dig en riktigt trevlig resa!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
angelica

angelica

8 juni 2010 21:49

När anländer du till skåne?? :)

http://aangelicaa.se

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

8 juni 2010 22:47

Kära Anita !!!
Visst blir man nostalgisk ibland,helst när man ser på ga gamla foton och inspelade vidiofilmer, men jag skulle inte vilja vara tonåring idag,det är för mycket kroppsfixering,man ska vara perfekt,man får inte vara annorlunda,nej den här tiden som ungdom passar mig inte....LER....HA en gemytlig resa,varmare än hos oss är det nog,men man ved ju inte....Häggen har blommat över hos oss, nu är det syrenen som är i antågande,,,Idag blev jordgubbslandet färdig rensat.... KRAM IA....

http://40- talisten bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

9 juni 2010 07:40

Hej Hej !!! Ha en toppentid i Skåne!!! Så hörs vi när Du är tillbaka igen! Kramar Ann

http://dansann.blogg.se

 
angelica

angelica

9 juni 2010 10:05

Syren saften blev underbar och har fått gjort så det räcker hela sommaren. :) Riktig sommar saft. Vad trevligt ni är jätte välkomna ut på en fika om ni har lust och tid. Kram

http://aangelicaa.se

 
Skatan

Skatan

9 juni 2010 15:15

Just det ... det är därför jag är så mycket på flax så jag kann längta hem ... Nej då, jag bara skoja´.

Hoppas du får det hur kul som helst i Helsingborg och hälsa Micke & Co från mig.

Kläder? Jaa, du. Antingen har jag med mig alldeles för mycket eller som nu alldeles för lite. Jag trodde inte jag skulle vara här så många dar ... men underkläder tar jag alltid med mig massor. För säkerhets skull.

Det fixar sig alltid.

Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

Lena / Boppan

9 juni 2010 18:31

Wow! Hur gör man syrensaft??

 
Ingen bild

Titti

9 juni 2010 21:24

Har sett Grease i lite olika varianter. Den bästa var nog förra året på O-ringen, då den faktiskt hette just "Gris" och det var Emils Griseknoen som hade en avgörande roll. Framförandet var som vanligt proffsigt. Det är ett gäng ur orienterareliten som utöver sina tuffa banor framför ett spex vartannat år. Man kan verkligen inte tro att de är "bara" teater och musicalamatörer när man ser dem!

Ha det gott i Skåne!

 
Soldansaren

Soldansaren

10 juni 2010 17:59

Jag minns filmen Grease från när jag var i tonåren, tror att den kom då, och jag tror att jag kan nästan alla låterna utan till. Vet inte hur många gånger jag har skrålat med i dem.
Ha det skönt i Skåne!

http://soldansarenssida.blogspot.com

 
Lena

Lena

10 juni 2010 21:26

I Skåne har det varit kallt och blåsigt för där bor min syrra ibland. Hujedamej! Men förfärligt vackert så här års med alla gula rapsfält. De tog mig med storm när jag hälsade på min son i Lund en försommar! Äppelträd i blomning i Kivik är heller inte så dumt eller Gladorna i skyn.

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards