Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

MÅNDAG I JUNI

Av Anita - 21 juni 2010 22:08

  

1. Det har inte regnat.


2. Tvätten har torkat.


3. Fullt med grodyngel i min damm.


4. Jobbat. Huvudvärk.


5. Liksom flyttfåglarna har stockholmsKarin 87 år anlänt. Vi satt utanför hennes stuga i den lilla sol som sken ikväll och åt tjockmjölk med socker och kanel på. Pratade om vad som hänt under vinter.


6. Klippt gräs i  2 timmar och har bara hunnit med halv gräsmattan. Orkade inte mer.


7. DataFias man har fixat läckande rör!


8. Igår kväll dök oväntat vvs-ängeln upp. Samma ängel som fixade min brygga ifjol. Han lovade köpa en ny toa till mig i Sundsvall.


9. Min kamera funkar inte så bra på rörliga motiv men lilla älgkompisen håller sig nära huset även ikväll.

  

10 Rönnen har slagit ut men syrenerna har bara jättesmå knoppar.


11. Det blåser isande vindar från sjön.


12. Sonen har öppnat en grej på facebook som heter "Vi som gillar att vara i Fisksjön". Många har gått med och det finns redan 65 foton på sidan. Kul.

Dagens ord får bli en liten dikt av Karin Boye


Tag då, kväll i dina händer

denna dagen som förflutit.

Visst jag vet, i gott du vänder

vad jag hållit eller brutit. 

 
 
Madeleine

Madeleine

21 juni 2010 22:27

Hejsan! vilken härlig dag du verkar ha haft det. Jätte fina bilder. Mvh Madde

http://www.uskans.bloggplatsen.se

 
Skatan

Skatan

22 juni 2010 05:46

Tänk vad många vänner du har i hela Guds rika natur ... till och med en liten vilsen älgkalv. Jag vill förstås gå med i Mickes Facebookgrupp "Vi som gillar att vara i Fisksjön". Nu skall jag leta rätt på den och gå med.

Kramar och ha en riktigt skön tisdag!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

22 juni 2010 08:55

Så roligt att få se en bild av älgkalven!

Jag såg Bengt Röken (avgående chefsveterinär på Kolmårdens djurpark) på TV igår kväll och av alla djuren i djurparken gillade han älgarna bäst.

Ha en fin tisdag!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Liliann

Liliann

22 juni 2010 12:39

Är bestämt lite avunsdjuk på dig för din fina och nära kontakt med alla djur....

http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

 
zaq

zaq

22 juni 2010 18:46

Magiska Du!
Låter ändå som en bra kväll trots huvudvärken, och dikten var otroligt fin!

http://zaq.blogg.se

 
Sundinska

Sundinska

22 juni 2010 21:50

Tjockmjölk, är det ungefär som filbunke?

http://solagast.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Av Anita - Torsdag 28 mars 14:10

  Det har snöat sedan i måndags och just imorse satt jag och tittade ut på snön och gräddade rullrån. Dom ska jag ha på påskafton till efterrätt med glass och nykokt hjortronsylt och kaffe förstås. Nog om det.   Igår var en märklig dag. Jag kl...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards