Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Anita - 28 juni 2010 20:24

  

Ena dagen en gul blomma, nästa en vit boll och så blåser man på den och så blir det bara knorpen kvar.


Så snabbt ändrade sig vädret och allt annat med den. Från blåst och kyla till värme och sol.


När jag kom från jobbet gick jag ner till sjön. Möttes av skäggdoppingen som hade fått en hel hop ungar. Jag hann inte räkna men minst 12 var dom. Mamman tog dom flesta upp på ryggen och så gav dom sig iväg.


Min plan var att städa strandstugan och tömma båten och ta bort lite gräs och städa upp lite nere vid sjön men vissa dagar biter latmasken ovanligt hårt och det hände nu.


   

Tog fram mitt gamla sidentäcke, lade mig att läsa en gammal bok och lade mig ner och bara kände solen värma.


Tog en liten runda i vattnet bort till badstranden och där det är ganska grunt var det rätt varmt kanske till och med 15 grader.


Tänk att det är första gången iår det gick att sola. Jag har köpt mig en ny bikini. Röd med vita prickar, precis likadan som den jag hade när jag var ung. Nja, föresten byxorna är betydligt större och jag också men i alla fall. I sommar ska det väl bli många dagar då jag kan gå bar i solen eftersom jag har hela sommaren på mig.


Igår blev det en oväntad repa till Sundsvall. Tog fram mammas gamla cykel och for ner till byn och då kom DataFia på att vi skulle dra iväg och köpa en toalett.

Sagt och gjord. Vi stack iväg. Hutlöst dyrt men jag får väl tänka på att den jag har har hållit sedan 60-talet.


Inte nog med det. Idag har jag haft bilen på verkstaden och bytt en knut och det gick också på en massa pengar.

Lägger man ihop de onödiga pengarna skulle det blivit en utlandsresa.


Jag hatar att göra av med pengar på onödiga saker som bara är nödvändiga och man inte kan klara sig utan. Liksom ingen glädje. Grejor ska bara funka tycker jag.


Slutar dagen med en diktstof av Harry Martinsson:


Nu går solen knappast  ner. bländar bara av sitt sken,

Skymningsbård blir gryningstimmar varken tidig eller sen.
  

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards