Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Anita - 8 juli 2010 14:19

Så tror man att man ska hinna så mycket när man är ledig men tiden rinner undan så fort.

Mornarna är nästan härligaste. Jag har börjat äta en riktig frukost i lugn och ro. Inget kutande nerför trappan och ut i bilen och iväg. Katten Oskar och jag kelar på mornarna och kliver upp och lullar på länge, länge.


Nu blev det så att jag fick dra till Sundsvall och lämna in den trasiga datorn.

Det är inte första gången, kanske 5-te. Måste säga att killarna på SIBA är underbart trevliga och gulliga. Jag kommer aldrig att handla datagrejor på något annat ställe. Dom får mig inte ens att känna mig som en idiot som datakunniga killar för det mesta gör.


Sedan sonen kom har det varit fullt ös hemma. En natt satt han och jag och pratade ute på farstukvisten klockan 3 på natten tills vi kom på att myggen var lite väl påflugna.


Igår skulle det vassröjas med mitt nya agregat.

  

Vilken jäkla grej må jag säga men det blev väldigt fint i alla fall. Jag låg nere på bryggan och solade och tittade på. Sonen brände sina armar i solgasset. Han tål inte solen så bra.


Efter det satt karlarna på farstukvisten och drack öl medan jag gjorde mig klar för dansen ikväll.

  

DansAnn fyller år så jag gjorde henne en blomkrans att ha i håret. Den blev fin tycker jag.

  

Så drog vi tjejer iväg på dansen i Hällesjö. Ganska lite folk och inte den roligaste danskväll man varit med om men vad gör det när hela dansgänget har så trevligt och mysigt.

  

Det kom några tjejer och fikade med oss och dom satt sig ner och sjöng för oss. Synd att jag inte kan spela upp stumpen jag spelade in med deras fina sång.

  

Tyvärr håller jag på att bli förkyld men hoppas det går om sig. Klev på vågen imorse och upptäcker att jag gått ner 2 kilo i vikt sedan jag slutade på jobbet.

Det är väl allt kutande upp och ner till sjön och all gräsklippning och dansning och alla små cykelturer som gjort det men jag har ju lite gummhull att ta av så vad gör det.


Tänk vad nätterna är ljusa. Inatt när jag kom hem vid ett var det nästan ljust och de vita blommorna lyste i dunklet.

  

Idag har jag varit iväg och jobbat (jo det är sant) och hämtat en jättedalahäst som jag ska måla. Ömse uppdrag alltså.


Dagens ord: Tiden går fort när man har roligt.


Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards