Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Anita - 26 juli 2010 14:04

  

Har inte metrologerna haft rätt förut så hade dom det nu. Just den här dagen på tre veckor öste regnet ner. men vi Jämtlänningar är hårda och tuffa och inte en enda hoppade av tävlingen "Fångarna i Skogen"-


 De två tuffa lagen "Röde Björns drabanter och Stureplans tappra riddare" gjorde allt för att vinna så många stenar som möjllgt för att kunna lura ut ordet som skulle ge dom den stora segern.


Jag gjorde min första roll som den elaka häxan Hanna och jag måste vara en naturbegåvning som häxa för även utan häxkläder så fanns det vissa barn som skrek när dom såg mig under resten av dagen.


  

Vattentävlingar ingår förstå eftersom det är naturligt med både vatten uppifrån och underifrån en sådan här dag. Dessutom var det pilskytte, slangbella, golf och bågskytte och en massa andra kluriga saker.

Det var 13 stationer så ni kan tro att det tog några timmar i ösregnet.

  

Vi var en hel massa människor men jag tror inte att vi var över 30 stycken.

   

Här kommer röde Björn i egen hög person med två skattkistor. Segern kan kännas nära.

Jag spelade ut min andra roll som "Farfar Att" som sitter i ett rum högt under taket i ett gammalt timmerhus och ställer kluriga gåtor. Det var väldigt skönt att sitta där inne i värmen och stearinljusen och slippa regnet för en stund.


Nåväl. En av dom sista grejorna vara att ta upp stenar med munnen under vatten.


  

Ingenting blir ju som man tänkt sig. Mat till 30 personer går väl bra att fixa när man tänkt att vi skulle sitta ute och äta. I värsta fall om stolar inte räcker kan man ju sitta på filtar i gräset. Nu dök problemet upp.


Hur i helsike får man plats med 30 personer inne i mitt hus. Jag tände i braskaminen för alla var genomblöta och frusna och jag hoppas innerligt att ingen dragit på sig förkylning på kuppen.


Blöta kläder och handukar överallt och hallen full med sura skor och stövlar. På något vis gick det i alla fall och alla såg ut att njuta av brasan och älgskavet och kaffet och  Sofipropps goda kladdkakemuffins.


Klart att ni funderar. Vem vann? Röde Björns dragoner. Sonen som lidit av bromsens bett hela sommaren kom ganska snart på att ordet stenarna skulle bilda blev. BROMS-HELVETE


Som sagt. Hade vädret varit som det varit sista veckorna skulle det blivit dubbelt så roligt men det blev ju skapligt i alla fall och jag tror och hoppas att alla hade roligt.


Jag hostar fortfarande och idag ska jag ta det lugnt. 8 av oss åkte till Hotell Hammarstrand och åt lunchbuffe idag för att slippa matstöket. Det var gott och mättande och nu ska jag vila på soffan en stund.


Det är mulet och duggar lite och det doftar enormt gott av ängarna runt omkring, en söt härlig honungsdoft. Fönstret är uppe mot sommarnatten och delaktigheten med moder jord och skogen är påtaglig.


Det här var min sommars enda fest nu tänker jag bara vänta på att bli bortbjuden till andra instället så det så.


Dagens ord: Ingenting blir någonsin som man föreställt sig så det är bäst att ta allt som det kommer och bara se det med humor.

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards