Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

HUA SÅ SLÖ MAN BLIR VISSA DAGAR

Av Anita - 5 augusti 2010 18:17

  

Har man inte vindruvor som hänger i klasar får man vara nöjd med humle. Har man inte fruktträd som dignar av frukt får man vara nöjd med att man har blåbär, hallon och åkerbär på tomten. Ja vintbären har jag inte kollat. Dom är väl snart klara också.


Men det var inte det vi skulle prata om. Kanske om gårdagskvällen då DansAnn, KinaBror och jag drog iväg på dans. Dansen som skulle bli en test hur till vida jag ska fortsätta att dansa eller inte.


Som tur var fick jag dansa en hel del och inte bara på damernas. Det var faktiskt karlar som bjöd upp också och inte bara gamla bekanta så nu kommer det här kanske inte bli sommaren då jag slutade dansa Hurra för det.


Som sagt idag har jag varit fruktansvärt slö. Fint väder och förmiddag på altanen med lille Liam och bror B:s fru.


Sedan blev det surströmming mitt på dan hos grannen. Snaps i stora glas men jag stod över det i alla fall.


Liten stund nere vid sjön, tupplur i strandstugan som fortfarande luktar lite surströmming efter förrgårskvällen.


Nu fiskar kinabror igen och just nu är jag ensam på torpet. Grannen var nyss in och gamle Anders har varit hit och hälsat på en sväng. Såg att Sundsvallsborna har kommit till stugan och jag ska gå och prata lite med dom för jag har inte hunnit med.


Tänk att jag trodde att 8 timmar mer per dag skulle göra en väldig skillnad. Jag skulle hinna med så mycket. Nu när vi åkte hem igår från dansen var det kolmörkt och det gick upp för mig att sommaren är snart slut och jag har inte hunnit med ens en liten del av allt jag tänkt. Vart tar tiden vägen? Vart tar sommaren vägen?


Jag är ju lycklig som har ett sådant paradis att ösa ork och energi ifrån för hur skulle jag annars orka med det helvete till vinter som det är här. För kort är sommaren i alla fall. Det är ett som är säkert.


Dagens ord får bli:

Tiden går alltför fort när man har roligt. Varmt går över fort men kallt varar länge.



 
 
zaq

zaq

5 augusti 2010 21:35

Det var för jag höll tummar blå! ;-)

Jadu, nog håller jag med iår, vars i hela friden tog sommaren vägen, det sa tammetusiken bara svisch-pang-bom!

http://zaq.blogg.se

 
Skatan

Skatan

6 augusti 2010 15:41

Ja, det har jag också undrat många gånger. Hur fort tiden går ... och dagarna försvinner. Men en och annan lat dag har också jag unnat mig ... om man med lag menar att man själv "bestämmer" vad man skall göra.

Det är klart du har många somrar kvar att dansa på ... Självklart.

Kram!

http://skatanstankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - Tisdag 23 april 10:24

  Det går sakta med våren här i Fisksjön. Visserligen har alen gula hängen som gör att jag går omkring och nyser fast jag äter allergimedicin.  Kallt på nätterna så snön tinar inte trots att solen skiner på dagarna.  Vägen är visserligen bar m...

Av Anita - Tisdag 16 april 09:34

  Denna långa förbannade vinter som aldrig verkar ta slut. Så jag frusit och frusit och som jag längtat och saknat sol och värme. i söndags kväll åkte jag på bio och såg Möte i Rom med bl Lassgård. Jag gillar honom och han kan spela så många oli...

Av Anita - Fredag 12 april 08:38

      Det blir bara värre och värre. Visst har jag haft 4 skrivare och visst har dom krånglat men nu går skam på torra land. Vi köpte en nya skrivare för att nu är det dags att ha vägföreningsmöte med allt det innebär. Det ska skrivas kallelse...

Av Anita - Lördag 6 april 10:03


  Jag skrev ett långt blogginlägg om hur det är att vara pensionär och lite annat men datorn åt upp alltsammans och lika bra var det för det var bara gnäll. Snö snö snö. Kallt kallt kallt. Halt. Kinabrors hund Jack har brutit några klor i en f...

Av Anita - Tisdag 2 april 12:19

  Skärtorsdagen var det skapligt väder ändå men jag lät häxan Hanna åka i mitt ställe till Blåkulla.   Så började snön vräka ner.    Att åka till Lillsjön på pimpeltävling blev inte av för någon av oss. Jag började laga mat istället.  ...

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards