Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Anita - 17 augusti 2010 23:12

Igår slog det om i vädret. Från att ha varit fuktigt. varmt och disigt kom en vind och gjorde luften kyligt frisk. Kallt i skuggan och stekhett i solen och bara 2 grader varmt på natten. Inte konstigt att jag vaknade många gånger inatt och frös. Öppet fönster vill jag ha länge än.


Nu är bara Kinabror kvar. Han ägnade gårdagskvällen till att fiska. Åker imorgon så det gäller att passa på. Satt ute på sjön tills solen gick ner och tog några vackra bilder av Paradiset Fisksjön.

   

Solen går ner bakom Vårkallhöjda. Jag har alltid tyckt att det berget precis ser ut som en hastbulle.

   


Om man som jag går barfota kan man trampa i hundskit och på något groda. Båda grejorna inom en timme fick mig att börja med skor igen. Marken börjar kännas rå och kall nu så det kanske är dags med skor men jag VILL IINTE.

Vattnet är fortfarande 20 grader varmt så man kan bada med njutning ett tag till.


Gårdagen var skördedag för mig. Jag plockade in kryddorna för torkning.

Mynta till te. Jag brukar blanda mynta med grönt te och det blir gott.

Rosmarin, timjan, oregano, basilika och rosmarin hänger över spisen och ger en god doft åt köket.

En bukett får hänga i bastun och dofta där.


Lite röda vinbär hamnade i frysen och jag plockar lite hallon och gör lite sylt.

Jag oljade bryggan nu när alla åkt och ingen går på den och så tog dagen slut så fort så fort.


Idag har det varit en helt underbar dag. Jag har varit nere vid sjön. Eldat i värmaren och tvättat håret i sjövatten. Naturligtvis har jag badat flera gånger och gått omkring i vattnet och plockat sten.


Sedan kom dansbritt och kinabror, hon och jag åkte båt till Kanalviken. Där hoppade vi omkring på stenarna och gick omkring och plockade små fina stenar och solen sken så varmt och skönt.


   

Så har vi suttit på bryggan och mumsat på kräftor och badat bastu och kommit underfund om att bättre kväll än så här kan man inte ha.


Så dagens ord får bli: Fånga dagen och njut av den.   

Presentation

DET SKA VARA LÄTT ATT LEVA...

Fråga mig

56 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards